20
de Juny
de
2014 - 05:30
Act.
04
de Desembre
de
2015 - 10:53
"Estàs acostumat al fet que t'atengui una cara amable. Ells ho són, tot i que diferents", explica Mónika Blasco. Directora de l'empresa Market Development, dedicada a l'organització d'actes públics i protocol, Blasco és pionera en la inserció de treballadors discapacitats al món de la gestió dels esdeveniments. Des de la seva empresa coordina el projecte amb el taller Jeroni de Moragas de Sant Cugat del Vallès, entitat que treballa la inserció social de les persones en risc d'exclusió a través del projecte Incorpora de l'Obra Social La Caixa.
Els primers nous treballadors d'aquest projecte ja han participat en alguna de les edicions del SantCugatTribuna, fòrum empresarial de la ciutat on té seu l'empresa i, més recentment, a l'estrena de la pel·lícula sobre la vida de Vicent Ferrer celebrada a Barcelona.
Blasco assegura que tots els treballadors de l'empresa s'ha bolcat en aquest projecte "donant-li hores del seu temps lliure perquè això és diferent, i a tots ens pot passar", afirma. "Estàs acostumat al fet que t'atengui una cara amable, però jo crec que cal trencar barreres i això és un llançament per començar a obrir camins", reflexiona.
Retornar a la societat allò que aquesta li dóna és per a Blasco una de les raons d'aquest nou projecte. "Jo no tinc una ONG sinó una empresa per guanyar diners però col·laboro amb entitats, com faig amb l'Associació contra el càncer de Sant Cugat del Vallés des de fa 11 anys", relata Blasco. També ho fa amb altres entitats com l'Associació de Disminuïts Físics de Sant Cugat, la Fundació La Marató de TV3 i, en algunes ocasions, amb la Fundació Carreras.
Empresa de negocis d'èxit
Per a poder dur endavant el projecte, l'empresa manté amb èxit altres negocis. De fet, és proveïdora de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals de Catalunya des de fa quatre anys. Són proveïdors d'hostesses de protocol i acompanyament de visites a les instal·lacions de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio i també treballen amb els laboratoris Kern Pharma de Terrassa, la qual els representa "un volum molt alt de facturació", apunta.
Market Development va néixer a l'abril de 2003. Després de viure les bones conseqüències de la bombolla immobiliària i l'esclat de l'economia posterior, ara torna a agafar força. "Quan vam néixer el sector es movia bastant i va haver-hi un auge brutal el 2005 i el 2006, anys espectaculars en el sector. Es feia de tot, absolutament de tot. Les empreses invertien moltíssims diners en fires i promocions, a tenir visibilitat", destaca Mónika.
Ara el seu volum de negoci està creixent: "En 2014 hem notat una pujada molt important de comandes de clients que no van anar-se'n i que ara ens demanen molt més". Hem notat la millora de l'economia", alerta.
Els primers nous treballadors d'aquest projecte ja han participat en alguna de les edicions del SantCugatTribuna, fòrum empresarial de la ciutat on té seu l'empresa i, més recentment, a l'estrena de la pel·lícula sobre la vida de Vicent Ferrer celebrada a Barcelona.
Blasco assegura que tots els treballadors de l'empresa s'ha bolcat en aquest projecte "donant-li hores del seu temps lliure perquè això és diferent, i a tots ens pot passar", afirma. "Estàs acostumat al fet que t'atengui una cara amable, però jo crec que cal trencar barreres i això és un llançament per començar a obrir camins", reflexiona.
Retornar a la societat allò que aquesta li dóna és per a Blasco una de les raons d'aquest nou projecte. "Jo no tinc una ONG sinó una empresa per guanyar diners però col·laboro amb entitats, com faig amb l'Associació contra el càncer de Sant Cugat del Vallés des de fa 11 anys", relata Blasco. També ho fa amb altres entitats com l'Associació de Disminuïts Físics de Sant Cugat, la Fundació La Marató de TV3 i, en algunes ocasions, amb la Fundació Carreras.
Empresa de negocis d'èxit
Per a poder dur endavant el projecte, l'empresa manté amb èxit altres negocis. De fet, és proveïdora de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals de Catalunya des de fa quatre anys. Són proveïdors d'hostesses de protocol i acompanyament de visites a les instal·lacions de Televisió de Catalunya i Catalunya Ràdio i també treballen amb els laboratoris Kern Pharma de Terrassa, la qual els representa "un volum molt alt de facturació", apunta.
Market Development va néixer a l'abril de 2003. Després de viure les bones conseqüències de la bombolla immobiliària i l'esclat de l'economia posterior, ara torna a agafar força. "Quan vam néixer el sector es movia bastant i va haver-hi un auge brutal el 2005 i el 2006, anys espectaculars en el sector. Es feia de tot, absolutament de tot. Les empreses invertien moltíssims diners en fires i promocions, a tenir visibilitat", destaca Mónika.
Ara el seu volum de negoci està creixent: "En 2014 hem notat una pujada molt important de comandes de clients que no van anar-se'n i que ara ens demanen molt més". Hem notat la millora de l'economia", alerta.