• Empresa
  • Laboratoris Rubió renova i amplia la seva planta de Castellbisbal amb una inversió de 14 milions

Laboratoris Rubió renova i amplia la seva planta de Castellbisbal amb una inversió de 14 milions

La reforma, que es preveu que s'allargui durant tres anys, doblarà la superfície actual de 2.900 metres quadrats i la capacitat productiva de les instal·lacions

Logotip de Laboratoris Rubió a la seu central de la companyia, a Castellbisbal | Albert Segura / ACN
Logotip de Laboratoris Rubió a la seu central de la companyia, a Castellbisbal | Albert Segura / ACN
Redacció VIA Empresa | ACN
16 de Setembre de 2025 - 09:39

Laboratoris Rubió ha invertit 14 milions d'euros per ampliar la seva planta a Castellbisbal (Vallès Occidental). En el marc del seu pla estratègic de creixement i internacionalització, la companyia farmacèutica, de capital familiar, preveu duplicar la seva capacitat productiva, passant dels 10 milions d'unitats a uns 20. De la mateixa manera, es preveu ampliar en 70 persones la plantilla, que actualment es xifra en un centenar. Aquest dilluns s'ha fet l'acte de col·locació simbòlic de la primera pedra de la part ampliada, que a banda de laboratoris i dependències administratives també preveu la construcció d'una nova zona d'aparcament.

 

La planta de Castellbisbal es va inaugurar el 2001, i actualment ocupa 2.900 metres quadrats de superfície, un espai que es doblarà quan culmini l'ampliació, en un termini de tres anys. L'operació permetrà incorporar tecnologia d’avantguarda, noves àrees d'R+D i processos digitalitzats que permetran millorar l'eficiència i la sostenibilitat de les operacions. “Doblem l'espai i la capacitat productiva, tenim 10 milions d'unitats fabricades anualment, i també la doblarem”, ha destacat el conseller delegat de Laboratoris Rubió, Pelayo Rubió.

Modernització després de mig segle d'història

La companyia es va fundar l'any 1968 com empresa familiar i des de llavors ha experimentat un important creixement, que l'any 2024 suposava una facturació de 180,8 milions d'euros, un 38,5% més que el 2023. La previsió és continuar creixent i tancar el 2025 arribant als 198 milions d'euros. Pel que fa a l'activitat, la firma s'ha convertit en una companyia global i diversificada. El 2024 va culminar un procés d'adaptació del seu nom depenent de l'activitat, que va reorganitzar-se en Rubió Pharmaceuticals, per a medicaments de prescripció i dispositius mèdics; Rubió Nutraceuticals, per productes OTC d'autocura i suplements alimentaris; i Rubió Metabolomics, per a diagnòstic no invasiu i serveis d'R+D en metabolòmica, amb tests com OWLiver i Liposcale comercialitzats als Estats Units amb la filial CIMA Sciences.

 

“El perfil de producte que tenim és per malalties més aviat minoritàries, en què la prevalença és relativament baixa, i el que nosaltres fem és o bé productes que ja estan al mercat, amb la nostra pròpia marca i que és molt similar al que hi ha al mercat, o en la millora de productes existents”, explica Rubió. A la reorganització s'hi va sumar la creació el 2024 de la Unitat de Salut de la Dona i Productes Hospitalaris, centrada en la ginecologia, la salut reproductiva i l'àmbit hospitalari, fet que va suposar reforçar la diversificació estratègica.

En l'àmbit terapèutic, la firma lidera en el tractament del TDAH i manté una posició consolidada en reumatologia, nefrologia, lupus, malalties renals cròniques i del sistema nerviós central. La seva inversió en R+D se centra en la innovació incremental i en el codi genètic de malalties hepàtiques i metabòliques, treballant en col·laboració amb universitats i centres de recerca internacionals.