• Empresa
  • Madrid farà el Gran Premi d’Espanya d’F1 el 2026 i el de Montmeló es dirà Barcelona-Catalunya

Madrid farà el Gran Premi d’Espanya d’F1 el 2026 i el de Montmeló es dirà Barcelona-Catalunya

El circuit de Montmeló acollirà el que ha denominat Gran Premi Barcelona-Catalunya entre el 12 i el 14 de juny

    El Circuit de Catalunya es troba a Montmeló |ACN
    El Circuit de Catalunya es troba a Montmeló |ACN
    Redacció VIA Empresa | ACN
    10 de Juny de 2025
    Act. 10 de Juny de 2025

    La Federació Internacional d'Automobilisme (FIA) ha fet públic aquest dimarts el calendari de la temporada 2026, en què reserva la denominació de Gran Premi d'Espanya d'F1 per al nou circuit urbà de Madrid. El circuit de Montmeló acollirà el que ha denominat Gran Premi Barcelona-Catalunya entre el 12 i el 14 de juny. Malgrat els problemes i l'oposició d'entitats ecologistes i veïnals, la capital espanyola acollirà la cita entre l'11 i el 13 de setembre. Amb tot, el calendari fa constar un asterisc a la cita de Madrid, i aclareix que la celebració del Gran Premi d'Espanya està subjecta a l'homologació del circuit per part de la FIA.

     

    Madrid preveu acollir el Gran Premi d'Espanya des de 2026 fins a 2035, i l'ajuntament i la Comunitat prometen que l'esdeveniment tindrà un impacte de 450 milions d'euros cada any, generarà 8.200 llocs de treball directes i atraurà 112.000 espectadors.

    El circuit de Montmeló acollirà el que ha denominat Gran Premi Barcelona-Catalunya entre el 12 i el 14 de juny

    Unes xifres que no convencen ni els veïns, que es queixen del soroll i els problemes de circulació, ni les entitats ecologistes, ni l'oposició, que adverteix que tot i la promesa de "cost zero", la F1 de Madrid pot acabar com el fiasco de València.

     

    El precedent de València

    L'últim intent de crear un circuit urbà de Fórmula 1 a l'Estat va ser el Gran Premi de València. Va tenir lloc entre 2008 i 2012 i es considera un dels majors fiascos econòmics d'aquesta competició.

    Com en el cas de Madrid, l'aleshores president de la Generalitat valenciana, Francisco Camps, va afirmar que tindria "cost zero", però finalment va costar 300 milions d'euros a les arques públiques. L'afluència de públic va caure dels 115.000 espectadors del 2008 a només 45.000 el 2012, i el circuit urbà, situat al port de València, va quedar pràcticament en desús.