• Empresa
  • Mango ingressa 1.214 MEUR el primer semestre

Mango ingressa 1.214 MEUR el primer semestre

La firma catalana factura un 24,8% més que el 2021 i augura un exercici de rècord en les inversions

El centre logístic de Mango a Lliçà de Munt | EP
El centre logístic de Mango a Lliçà de Munt | EP
Redacción VIA Empresa
Barcelona
14 de Juliol de 2022

Mango tanca el primer semestre de l'exercici 2022 amb una facturació de 1.214 milions d'euros, un creixement interanual del 24,8%. Segons l'empresa, els ingressos entre el gener i el juny certifiquen que "han deixat enrere la pandèmia", amb un ritme de vendes superior al del 2019, un exercici de rècord que van tancar amb més de 2.370 MEUR.

 

L'acceleració de les vendes del gegant de la moda ha acompanyat "la recuperació de la normalitat social". Segons el conseller delegat, ToniRuiz, "l'evolució del primer semestre és un signe més de la nova etapa de creixement en què es troba Mango". El retorn a la presencialitat i la recuperació dels esdeveniments socials han estat clau, segons la firma, per als bons resultats de la primera meitat de l'any.

Les vendes en botiga han estat el principal motor de la facturació de la companyia. El mercat espanyol roman com el principal focus de Mango, tot i que l'obertura de la nova flagship a París i l'impuls al país amb més de 300 punts de venda previstos per al 2025 fan de França una "geografia clau". També destaquen la performance als Estats Units, on opera des del maig una botiga bandera a Nova York; i a la India, que acabarà l'any amb prop de 70 punts de venda de Mango. Per altra banda, les vendes en línia van registrar un retrocés del 3,9% que la firma atribueix a l'elevada taxa de la primera meitat del 21.

 

Grans inversions

Amb la facturació registrada al tancament de juny, Mango espera triplicar el ritme inversor del 2021, fins a arribar als 120 milions d'euros. L'obertura de noves botigues, l'ampliació logística i la millora de la capacitat tecnològica de les seves instal·lacions seran els principals focus de la firma amb seu a Palau Solità i Plegamans.

Abans d'acabar el 2022, la xarxa de punts de venda físics de la companyia s'ampliarà fins a superar els 2.600 espais, en una aposta per la vend física que consideren "part essencial de l'ecosistema de distribució". Quant a l'apartat logístic, l'ampliació del centre logístic de Lliçà d'Amunt, amb una inversió total de 88 milions d'euros, ja està finalitzada, i funcionarà des del 2023 amb l'objectiu de centralitzar l'operativa en línia de Mango.