Mango tancarà l'any amb una inversió de 120 MEUR

La firma de roba ha traslladat part de la seva producció al Marroc per reduir la dependència del mercat xinès

Interior d'una botiga de Mango | Mango Interior d'una botiga de Mango | Mango

Mango acabarà l’any 2022 amb una inversió global de 120 milions d’euros i més de 270 nous establiments, una xifra que incrementa la xarxa de la firma de roba fins a les 2.600 botigues repartides per tot el món. Gran part dels diners s’han destinat a la reforma i obertura d’espais, així com la digitalització i l’àmbit logístic. 

Més enllà d’Espanya, gairebé el 80% de la facturació de Mango es concentra en l’àmbit internacional, principalment a Itàlia, França, Regne Unit, Alemanya o amb l’aterratge a mercats emergents com Marroc o Colòmbia. Enguany, a Catalunya, els principals moviments de la firma han estat l’activació d’un espai a Platja d’Aro i la rehabilitació d’un establiment a Badalona. 

Pel que fa a l’impacte de la guerra d’Ucraïna, Mango va interrompre les seves operacions a Rússia, amb una xarxa de 55 botigues, a principis d’estiu. El mercat rus representa un 8% dels beneficis globals de la companyia. Sense deixar de banda la perspectiva geopolítica, la firma d’Isak Andic ha traslladat gran part de la seva cadena de producció cap a països com el Marroc per reduir la dependència de la regió asiàtica. 

Més informació
Mango reforça la seva expansió als Estats Units
Mango ingressa 1.214 MEUR el primer semestre
Mango i IESE s'alien per crear una acceleradora de startups de moda
Avui et destaquem
El més llegit