Mango assoleix el 2022 el resultat més alt en una dècada

Amb gairebé 2.700 milions d'euros, Mango arriba als 81 milions de benefici en un any marcat per la inflació

La seu corporativa de Mango, situada a Palau-Solità i Plegamans (Vallès Occidental) | ACN La seu corporativa de Mango, situada a Palau-Solità i Plegamans (Vallès Occidental) | ACN

La companyia de moda més gran de Catalunya, Mango, va tancar el 2022 amb un benefici net de 81 milions d'euros, una xifra que supera en un 20,9% els resultats del 2021 i que suposa multiplicar per quatre els guanys de 21 milions d'euros del 2019, abans de l'esclat de la pandèmia.

Aquesta dada, que representa la rendibilitat més alta de l'última dècada en un exercici en què ha facturat 2.700 milions d'euros (+20,3%), ha estat la més alta de la història de l'empresa. El benefici brut (ebitda) ha assolit els 436,6 milions d'euros, 14 milions més que l'any anterior, condicionat per la inflació i el tancament de les operacions pròpies de Mango a Rússia. L'impacte del cessament d'activitat en aquest mercat ha sigut de 20 milions d'euros.

Les vendes fora de l'Estat espanyol representen el 78% del total en una empresa present a 115 mercats durant el 2022, que ha suposat la "tornada a la normalitat" pel sector de la moda, segons ha apuntat el conseller delegat de l'empresa, Toni Ruiz. El canal de venda en línia ha assolit 960 milions d'euros, un 36% de la facturació total, sis punts menys que l'exercici anterior per l'impuls de les botigues físiques, que ha aportat 1.671 milions d'euros.

Més informació
Mango tancarà l'any amb una inversió de 120 MEUR
Mango obre la primera botiga ‘New Med’ a Àsia
Mango reforça la seva expansió als Estats Units
Avui et destaquem
El més llegit