Mediapro negocia la venda de la majoria del negoci a un grup xinès

El fons inversor Orient Hontai Capital adquiriria més de la meitat de la companyia

Jaume Roures és accionista majoritari a Mediapro Jaume Roures és accionista majoritari a Mediapro

La companyia catalana Mediapro negocia la venda de més de la meitat de la companyia al grup inversor xinès Orient Hontai Capital. Aquesta firma estaria disposada a comprar fins al 53,5% de les accions de l'empresa de telecomunicacions, producte de la venda de tres dels inversors actuals. Les negociacions es desenvolupen des de fa mesos i encara no estan tancades, segons ha informat Mediapro, per bé que aquest dimarts alguns mitjans publiquen que ja hi ha acord.

Des de Mediapro es desmenteix taxativament aquest extrem i no es dóna una data de previsió de signatura. El que sí es dóna per fet és que dos dels caps més visibles de la firma, Jaume Roures i Tatxo Benet, conservarien les seves respectives parts de l'accionariat, un 12% cadascun. A banda, també es confirma que ambdós mantindrien el poder executiu que ostenten actualment dins la companyia. Segons les mateixes fonts, aquesta va ser una condició que es va posar com a indispensable per començar a negociar que no ha estat qüestionada per cap de les parts.

Jaume Roures i Tatxo Benet conservarien la seva part de l'accionariat i el poder executiu que ostenten actualment

Així doncs, si la venda s'acaba tancant Orient Hontai Capital passarà a ser l'accionista majoritari d'una companyia que té una part considerable del seu negoci en la gestió dels drets televisius de diferents competicions esportives.

Els accionistes que vendrien la participació serien la companyia d'inversions Torreal, de la família Abelló, que ostenta un 22,5% d'Imagina, grup que engloba Mediapro; l'empresa de mitjans de comunicació d'arrel mexicana Televisa, amb un 19%, i el cofundador de Mediapro Gerard Romy, amb un 12% del capital.

Es quedarien amb la firma xinesa, en canvi, Roures i Benet, amb un 12% cadascun de les accions, i el grup britànic de serveis de comunicació de màrqueting WPP, que actualment ostenta un 22,5% de l'accionariat de la firma catalana Imagina.

Més informació
Mediapro es prepara per fer el salt a la borsa
Avui et destaquem
El més llegit