Mercadona dona més de 10.500 tones d'aliments i amplia la col·laboració amb entitats socials

La companyia col·labora amb més de 650 entitats socials de tot Espanya i Portugal, xifra que suposa un increment de 140 entitats respecte de l'exercici 2022

Exterior d'un establiment de Mercadona | iStock Exterior d'un establiment de Mercadona | iStock

Mercadona ha donat més de 10.500 tones de productes de primera necessitat des de principi d’any i ha ampliat la xarxa d’entitats socials amb què col·labora, tant a Espanya com a Portugal. Les donacions, que equivalen a 174.200 carretons de la compra, s’han destinat a les més de 650 entitats socials d'Espanya i Portugal amb què col·labora. De fet, en els darrers sis mesos, Mercadona ha ampliat la xarxa de col·laboradors i hi ha sumat 140 noves entitats socials de diverses zones geogràfiques tant d’Espanya com de Portugal, amb la qual cosa ha millorat considerablement la vertebració de l'ajuda que ofereix.

En concret, a Catalunya la companyia ha donat 1.731 tones de productes de primera necessitat a les 154 organitzacions i entitats socials amb què col·labora. Del total d’entitats, 96 corresponen a les comarques de Barcelona, 24 a les de Tarragona, 24 a les de Girona i 10 a les lleidatanes. De les 1.731 tones donades, 1.264 s'han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona; 260,3, entre les de Tarragona, i 138,2 i 68,6 s’han destinat a les comarques de Girona i de Lleida, respectivament.

A més, Mercadona dona suport a altres iniciatives que organitzen els bancs d'aliments d'Espanya i Portugal, com el Gran Recapte o les Operacions Quilo, en què col·labora mitjançant la donació monetària a les caixes dels supermercats i a les quals facilita els seus recursos humans i logístics. De fet, en la darrera Operació Quilo en què va participar, va posar 1.619 botigues a disposició de la iniciativa dels bancs d'aliments.

Una política d’acció social sostenible integrada en l’estratègia d’RSE de Mercadona

Dins el compromís de compartir amb la societat part de tot el que en rep, Mercadona desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social, que atén el component social i ètic a través de diferents línies sostenibles d'actuació que reforcen l’aposta pel creixement compartit. Per exemple, col·labora intensament amb 27 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 800 persones amb diferents graus de discapacitat.

Una altra línia estratègica del Pla de Responsabilitat Social de la companyia és la sostenibilitat mediambiental. Per a això, disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que es basa en els principis de l’economia circular i està enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la producció sostenible i el benestar animal, la gestió de residus i la reducció del plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.

Des de l’any 2011, Mercadona és sòcia del Pacte Mundial de les Nacions Unides per la defensa dels valors fonamentals en matèria de drets humans, normes laborals, medi ambient i lluita contra la corrupció

Més informació
Mercadona participa en l'Operació Quilo
Mercadona contractarà 1.200 persones a Catalunya
Mercadona lliura més de 4.800 targetes de compra al Banc dels Aliments de Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit