Mercadona se suma al Recapte Primavera que organitza la Federació Espanyola de Bancs d'Aliments (Fesbal) del 24 de maig al 2 de juny. Amb l'objectiu d’animar els clients a participar en aquesta campanya solidària, la companyia posa a disposició els seus punts de venda per recaptar fons, de manera que els Caps (com internament anomena els clients) podran fer donacions monetàries, múltiples d'1 euro, quan passin per caixa en el moment de la compra.
Laura Cruz: "La donació a la línia de caixes permet cobrir les necessitats reals dels usuaris finals d’una manera més eficient”
Les quantitats donades es transformaran íntegrament en els aliments i productes que els bancs d'aliments participants necessitin, en les quantitats que calguin i en el moment en què els necessitin. “D'aquesta manera, la donació a la línia de caixes permet cobrir les necessitats reals dels usuaris finals d’una manera més eficient”, destaca Laura Cruz, directora d’Acció Social de la cadena de supermercats.
Pla d'Acció Social de Mercadona: balanç 2023
Mercadona s’ha tornat a solidaritzar un any més amb els col·lectius més vulnerables i ha fet un esforç important per ampliar la seva xarxa de col·laboració amb entitats socials, a la qual el 2023 ha sumat 215 noves entitats de diverses zones geogràfiques, tant a Espanya com a Portugal. Al tancament de l’exercici passat, ja col·laborava amb 762 entitats socials, fet que s'ha traduït en el lliurament de 23.100 tones de productes en el conjunt de l'any, que equivalen a més de 380.000 carretons de compra.
Mercadona també va col·laborar l’any 2023 en campanyes com el Gran Recapte d’Aliments, que va organitzar la FESBAL del 24 al 30 de novembre i gràcies al qual entre la companyia i els seus clients es van donar més de 2,6 milions d'euros per transformar-los íntegrament en aliments.