
La fundació Mobile World Capital Barcelona (MWCapital) ha organitzat aquest divendres la quarta edició de l'IT.nerary Day, un esdeveniment en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona que busca fomentar la incorporació de talent internacional a les empreses digitals de la capital catalana. En total, la jornada ha agregat més de 350 estudiants de graus, màsters i altres estudis de l'àmbit tecnològic provinents d'universitats i centres formatius de 70 països diferents amb una vintena d'empreses assentades a Barcelona que cerquen incorporar nous professionals.
L'esdeveniment neix com una resposta a la manca de talent denunciada en els darrers anys pel sector tecnològic i digital: segons la darrera edició de l'informe Digital Talent Overview, elaborat per la mateixa MWCapital, el ritme d'incorporació d'especialistes tecnològics a la ciutat supera el 10% anual. La situació és especialment crítica en sectors com la ciberseguretat, el big data o la programació back-end. “Iniciatives com l'IT.nerary Day són essencials per reduir la bretxa de talent digital i consolidar Barcelona com un hub tecnològic de referència a Europa”, ha assegurat el director de l'àrea de Talent Digital de l'entitat, Jordi Arrufí. Una de les solucions identificades és l'aposta pel talent internacional, que de fet ja representa el 27% dels més de 122.000 professionals digitals que treballen avui dia a Barcelona.
Amb aquesta mentalitat, l'IT.nerary Day ha ofert als estudiants participants un total de set itineraris diferents per conèixer les 19 empreses participants en la iniciativa, els quals han estat personalitzats en funció dels seus perfils i interessos. Així, els joves han conegut en primera persona quines oportunitats laborals existeixen a la capital catalana i quins reptes afronten les seves empreses. La jornada ha acabat amb una sessió de networling entre tots els participants.
Les empreses que han format part de la quarta edició de l'esdeveniment han estat Allianz, AstraZeneca, Boehringer Ingelheim, CaixaBank, Damm, Eurofirms, HP, IBM, Indra, Ingram, MediaMarkt, Nestlé, NTT Data, Ocado, PepsiCo, Salesforce, Sanofi, Schneider Electric, Vueling i Zurich.