• Empresa
  • Noel tanca el 2024 amb un creixement del 6% i una facturació de 664 milions

Noel tanca el 2024 amb un creixement del 6% i una facturació de 664 milions

L'empresa càrnia gironina reforça la diversificació de la producció i la internacionalització amb un acord amb la xinesa Jiangsu Toword Food

    Noel Alimentaria a Sant Joan les Fonts | Cedida
    Noel Alimentaria a Sant Joan les Fonts | Cedida
    Redacció VIA Empresa | ACN
    10 de Juliol de 2025 - 01:19

    L'empresa càrnia gironina Noel ha tancat el 2024 amb una facturació de 664 milions d'euros, que suposa un 4% més de la xifra global de l'any passat. A més, la producció també ha crescut un 3% amb 127.184 tones. El director general de Noel, Albert Boix, considera que els resultats suposen una "consolidació del model que combina creixement industrial sostenible amb innovació i internacionalització".

     

    El carni segueix essent el principal motor de Noel, sobretot la producció de productes cuits. En aquest àmbit la companyia ha crescut de forma important en l'àmbit nacional. El 2024 va aconseguir una quota de pernil cuit llescat del 22,7%, dos punts per sobre en comparació amb l'any anterior. Des de l'empresa asseguren que el bon comportament de la nova línia de productes Delizias Finas, que té un 93% del contingut carni i no té gluten ni lactosa.

    Malgrat que la producció càrnia es manté com a prioritària, Noel ha decidit mantenir l'aposta per diversificar la producció. D'aquesta manera, la companyia garrotxina referma l'estratègia en producció de cremes de verdures, gaspatxo, salses i sucs naturals cold pressed. També es manté la col·laboració amb el xef Nandu Jubany dedicada als plats preparats sota la marca Global Art Cooking. La facturació d'aquestes divisions de negoci ha estat de 35,7% milions d'euros, un 13% més que el 2023.

     

    La facturació de les divisions de negoci no càrnies de Noel creixen un 13% respecte al 2023

    Paral·lelament, l'empresa gironina continua treballant per minimitzar l'impacte de la producció. En aquest sentit, recorden que en cinc anys han aconseguit reduir un 25% el consum d'aigua per tona produïda, i el 2024 van tancar-lo amb un consum de 2,43 m3 per cada tona. A més, també treballa en la reducció del plàstic. En l'últim any han aconseguit treure del mercat 75 tones d'aquest material a partir de la reducció de micratges i l'aplicació de criteris d'ecodisseny en el cicle de vida dels productes.

    El mercat nacional segueix essent un puntal per a Noel, ja que de tota la facturació, 345 milions d'euros provenen de les vendes internes. L'altra meitat de la facturació prové de les exportacions a altres països. En aquest sentit, l'empresa preveu reforçar aquesta aposta internacional amb l'aliança amb Jiangsu Toword Food, l'empresa que permetrà comercialitzar els productes a la Xina.

    23,3 milions en inversions

    El 2024 Noel ha destinat 23,3 milions d'euros a projectes d'inversió, un 6% més del pressupost que van destinar-hi el 2023. Les obres permeten reforçar la capacitat de producció de l'empresa, millorar els processos i preparar les instal·lacions per a reptes del futur.

    Algunes de les inversions més destacades són els quatre milions destinats a posar en funcionament dels assecadors de la planta Noel 4 (ubicada a Sant Joan les Fonts, a la Garrotxa) per incrementar la producció de productes picats curats. També ha invertit 3,5 milions d'euros en la modernització de la planta de llescats Noel 3 i 1,2 milions més a ampliar la planta de productes cuits Noel 1. Pel que fa a les instal·lacions de la companyia a Olot, s'ha invertit 4,9 milions a la planta d'especejament porcí que ha ampliat l'espai operatiu i logístic.

    Els directors generals de l'empresa asseguren que les millores realitzades són per buscar "models de producció més sostenibles" que han de permetre un creixement sòlid de l'empresa en un entorn "cada vegada més competitiu i dinàmic".

    85 anys d'història

    L'empresa Noel es va crear el 1940 a Olot, quan una petita carnisseria va ser la llavor del gegant carni de les comarques gironines. Actualment, l'empresa té 2.700 treballadors, 15 centres de producció repartits a l'Estat i ven els productes a 66 països.