Gerard Morera és físic i apassionat de l’esport a l’Empordà, especialment del running de muntanya. Un dia va compartir aquesta passió amb en Tomàs, un company de feina també aficionat a l’entrenament i la resistència, però enfocat al ciclisme. A partir d’aquell moment, res no va ser igual. “Buscàvem alternatives d’entrenament i no trobàvem res que ens satisfés. Les apps existents són molt impersonals i no ofereixen un acompanyament real. A més, els entrenadors acostumen a ser molt cars. No trobàvem cap solució que ens convencés del tot”, explica Morera a VIA Empresa.
Nua és una startup que actua com un entrenador de ciclisme basat en intel·ligència artificial
D’aquesta necessitat va néixer Nua, una startup que actua com un entrenador de ciclisme basat en intel·ligència artificial. Ofereix una experiència d’entrenament completa, combinant l’acompanyament personal d’un entrenador humà amb la capacitat analítica d’una aplicació. Nua és multicanal i conversacional: està disponible a WhatsApp, Telegram i Messenger, i pròximament ho estarà a les ulleres intel·ligents que utilitzen els ciclistes. “Ens integrem també en diferents apps com Garmin, Wahoo i Strava on podem capturar les dades i això ens permet fer un análisis meticulós”, afegeix Morera.
L’empresa emergent va néixer a Barcelona el 2025, fundada per Gerard Morera, Marc Clotet i Tomàs Viglione, amb el suport de Barcelona Activa. La seva missió és clara: fer que l’entrenament de ciclisme sigui accessible i assequible gràcies a la intel·ligència artificial. Ofereix plans d’entrenament personalitzats, nutrició i recuperació a l’abast de l’usuari tot el dia a totes hores.
El gran salt: de Barcelona a Tanzània
L’esperit emprenedor i tecnològic de Morera ha fet possible aquesta iniciativa, on la tecnologia és clau. El model de negoci funciona per subscripció. El preu varia segons el país, tot i que se centren principalment a Espanya. Com que operen a través de WhatsApp, és molt fàcil arribar a diferents llocs del món. A l'Estat, la subscripció mensual és de 19,95 euros, amb un mes de prova, i actualment compten amb uns 800 usuaris subscrits a tot el món. “De manera inesperada, ja estem presents en 15 països. Només cal compartir el contacte de Nua a WhatsApp i la persona ja hi pot accedir. Estem en països tan sorprenents com Tanzània", apunta el cofundador.
Fins ara, l’empresa emergent catalana factura 10.000 euros al mes i preveu assolir els 100.000 euros mensuals l’any 2026. La companyia ha finançat el projecte amb recursos propis. “Hem rebut propostes de finançament d’inversors americans, que no vam acceptar, tot i que en el futur podríem estar oberts a valorar-ne alguna”, assenyala Morera.
L’empresa emergent catalana factura 10.000 euros al mes i preveu assolir els 100.000 euros mensuals l’any 2026
Amb la seva tecnologia disruptiva, Morera preveu, a curt termini, expandir-se a altres països com els Estats Units i estendre la plataforma a altres esports, com el running. “També volem explorar nous canals, com les ulleres intel·ligents, i portar el servei a altres dispositius”, explica. I conclou: “Com que estem molt a prop del client i podem detectar les seves necessitats —per exemple, si se li trenca alguna peça de la bici—, podríem oferir-li productes al moment, alineats amb el que necessita i que pugui adquirir directament des de la plataforma”.