
Les agències de comunicació i marketing Ogilvy i La Casa de Carlota&Friends tanquen un acord per la construcció i implementació de contingut estratègic i creatiu per les marques amb qui treballin. Segons ambdues agències, l’objectiu de la col·laboració és "crear nous propòsits més humans, socials i transformadors" per als seus clients.
El vice-president senior d’Ogilvy Spain i CEO d’Ogilvy Barcelona, Jordi Urbea, defensa aquesta nova aliança en el marc d’un projecte que combini "creixement econòmic i progrés conscient". Segons Urbea, les agències han d’aconseguir "que les marques facin un gir cap al ciutadà i s’apropin a ell", fet que els donaria rellevància i ajudaria a que el consumidor "no els oblidi".
Per la seva banda, els responsables de Creativitat i Estratègia de La Casa de Carlota&Friends, José Maria Batalla i Jordi Guix, constaten la necessitat de "projectes transformadors i activistes en la relació entre les marques i els seus consumidors". Els dirigents de l’agència proposen en aquest sentit una "comunicació no basada en anuncis sinó en projectes transformadors2, un model que anomenen ActivistContent.
Ogilvy i La Casa de Carlota&Friends uneixen així els seus dos projectes de contingut activista, que ja porten anys implementant de forma independent. Ogilvy ha col·laborat en diverses ocasions amb les campanyes i el disseny d’estratègia de la Fundació La Marató de TV3. Ha estat, a més, l’agència darrere de moltes de les campanyes de l’ONCE o la fundació bancària La Caixa. La Casa de Carlota, per la seva banda, han estat convidats a la seu de Nacions Unides pel seu model d’integració laboral que incorpora a l’equip creatiu de l’agència dissenyadors amb síndrome de Down i autisme, i ha col·laborat en la creció de LaLiga Genuine, la primera lliga de futbol per a persones amb discapacitat intel·lectual de la LFP.