L’empresa gironina especialitzada en sistemes de megafonia Optimus preveu tancar una facturació de 12 milions d’euros aquest 2023, l’any en què la companyia celebra els 90 anys de la fundació. Un 20% dels diners prové de les exportacions, tot i que la majoria de les obres internacionals són fetes per a clients de l’Estat.
Des de la seva fundació, Optimus ha mantingut la seu central a la ciutat de Girona i ha teixi una xarxa comercial arreu de l’estat espanyol i una de distribuïdors en els cinc continents. El pla estratègic de la companyia passa per incrementar la facturació fins als 15 milions d’euros el 2026.
Optimus bufa les espelmes dels 90 anys de la seva creació en bon estat de forma
Optimus bufa les espelmes dels 90 anys de la seva creació en bon estat de forma. L’oferta de productes d’aquesta companyia líder a nivell nacional en sistemes de megafonia permet sonoritzar instal·lacions com pavellons o recintes més petits com escoles o gasolineres. Des de la direcció remarquen que un dels grans potencials de la companyia és el “servei integral” que ofereixen, que va des de la prevenda fins a la posada en marxa dels equips i l’assistència posterior.
Els equips de megafonia Optimus es poden trobar en infraestructures de transports de països com Manila, Singapur, Taiwan, Índia, Romania o Xile. A més, l’empresa s’encarrega de la sonorització del nou aeroport Felip Ángeles de Mèxic. Un dels consellers delegats, Lluís Pla, assegura que “Mèxic és un mercat molt important i amb un elevat potencial”. De fet, en aquest país ja hi han fet obres significatives com ara el túnel submergit de Coatzacoalcos o el ferrocarril de Toluca a Ciutat de Mèxic.
L’altre conseller delegat, Joaquim Pla, també ha posat en valor la importància de la innovació en aquesta empresa. Per això detallen que compten amb un “departament d’R+D altament qualificat”. Les línies estratègiques de recerca de l’empresa són aconseguir una harmonia ambiental, econòmica i social.
La companyia manté el 100% de capital familiar i està liderada per la tercera generació d’una família que va crear la marca el 1933. En aquell moment, Manel i Joaquim Pla van obrir una botiga de venda i reparació de ràdios. Entre el 50 i el 60, la companyia va crear la seva fàbrica i venia ràdios i teles. A partir dels 70, l’empresa va decidir especialitzar-se en l’àmbit de la megafonia i alarma per veu.