Pimec impulsa les relacions comercials de les pimes catalanes amb el Marroc

La patronal destaca que és un país d'oportunitats econòmiques i empresarials gràcies a la seva ubicació estratègicas

Antoni Cañete, president de Pimec, a la seu de la patronal | Marc Llibre Antoni Cañete, president de Pimec, a la seu de la patronal | Marc Llibre

Pimec ha posat en marxa el programa 'Go Marroc!' amb l'objectiu d'impulsar les relacions comercials entre les empreses catalanes amb les del Marroc amb l'objectiu d'obrir noves oportunitats en el país nord-africà. Segons la directora del departament Internacional de Pimec, Mireia Sabaté, assenyala que el Marroc és un destí d'oportunitats econòmiques i empresarials per a les pimes catalanes, com la seva ubicació estratègica, uns costos competitius i una econòmia cada vegada més modernitzada i amb una gran diversitat de sectors, com l'agroalimentari, el químic, el farmacèutic o l'automobilístic, entre d'altres.

El programa consta de tres de fases. En primer lloc, una auditoria 'go market' a través de l'anàlisi del producte i de la proposta de valor tenint en compte les consideracions legals i fiscals; en segon lloc, es crearà una base de dades de clients marroquins i per últim es farà una presentació de l'empresa i la seva activitat a clients potencials i es gestionen accions comercials en el marc d'un viatge de dos dies.

Més info: Foment vol impulsar noves oportunitats de negoci al Marroc

"Actualment hi ha gairebé 200 empreses catalanes instal·lades al Marroc i més de 1.600 hi exporten regularment a aquest país africà, on els consumidors valoren molt els productes d’importació europea i on existeixen ajudes públiques per facilitar la inversió estrangera", apunta Sabaté. Actualment, el Marroc és el desè soci comercial de Catalunya, amb un 3% de les importacions i tercer destí exportador.

Més informació
Competir amb Marroc no té futur
Avui et destaquem
El més llegit