
La Indicació Geogràfica Protegida Ratafia Catalana engega la seva campanya estival de la promoció del seu producte. La IGP ha presentat aquest dijous el seu programa dedicat als mesos d'estiu a la seu de Foment del Treball, amb l'objectiu, afirmen, d'aconseguir que la ratafia del país esdevingui el "licor de referència de les sobretaules" a Catalunya, mitjançant activitats de divulgació cap a la població local i els turistes.
L'acte de presentació ha comptat amb la participació del vicepresident de Foment del Treball i president de l'institut Agrícola, Baldiri Ros; el president del Gremi de Restauració de Barcelona, Pere Chías; i el president de la IGP Ratafia Catalana, Faustí Bosch. Durant la presentació, els ponents han reivindicat la vigència d'aquest licor i el seu caràcter referent "popular, tradicional i propi".
Bosch ha fet servir la seva ponència per recalcar la importància de la Indicació Geogràfica Protegida a l'hora de "preservar les formes d'elaboració" de la ratafia catalana i adequar el sector a les normatives vigents de la indústria alimentària. Chías, per la seva banda, ha donat suport a la campanya, tot anunciant la col·laboració de la restauració barcelonina amb la promoció de la ratafia com a licor de referència del país.
Per la seva banda, Baldiri Ros, encarregat de la introducció a l'acte, ha recordat la rellevància de l'agricultura en l'economia catalana, així com de tota aquella activitat industrial vinculada al territori i que té a veure amb "la terra i els seus valors", que, segons el vicepresident dels empresaris, cal potenciar després de la pandèmia. Al tancament de l'acte, s'ha signat el conveni de col·laboració que regula l'acord entre les institucions participants.