Renfe i Acció proposen solucions quàntiques per "transformar" la mobilitat

La iniciativa vol aprofitar els grans congressos a Catalunya per connectar empreses i entitats públiques que busquen innovar amb d’altres que ofereixen tecnologia

Trens d'Alta Velocitat de Renfe | EP Trens d'Alta Velocitat de Renfe | EP

Renfe ha presentat a través de l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa (Acció) una proposta que pretén transformar la mobilitat. La idea de la companyia ferroviària és fer servir tecnologia amb base quàntica per connectar empreses i entitats públiques. Es tracta de tot un repte que han exposat als Open Innovation Challenges, en el marc del Mobile World Congress 2024.

Més info: Renfe participa en una nova edició del saló de Turisme B-Travel

En un comunicat, Renfe ha detallat els quatre punts amb què vol articular el seu pla estratègic juntament amb Acció. Segons expliquen, la quàntica computacional pot servir per potenciar diverses àrees clau. Per exemple, podria permetre que els sensors fossin més precisos i que els vehicles autònoms funcionin amb més seguretat i eficiència, a més de millorar la senyalització. També podria optimitzar el trànsit, donat que, segons la companyia, "els algoritmes quàntics poden optimitzar el flux de trànsit, reduir la congestió i millorar l'eficiència del transport". D'altra banda, aquesta proposta alhora contempla reforçar la ciberseguretat de dades delicades en les comunicacions ferroviàries davant de possibles atacs informàtics.

Fires i congressos, una gran oportunitat de promoció

En aquest sentit, Renfe ha explicat que la seva proposta arriba en un context en què s'estan produint molts congressos a Catalunya que poden servir per facilitar aquest enllaç entre entitats. Esdeveniments com el MWC, l'ISE, Alimentaria o l'Smart City Expo World Congress suposen una gran oportunitat per promocionar aquestes noves idees.

Segons ha recordat la companyia, la innovació i la transformació digital són eixos del seu Pla Estratègic 2023-2028. A través de cites com l'Open Innovation Challenge, i de col·laboracions com la d'Acció, poden arribar a més públic i promocionar la seva aposta pel desenvolupament i l'aplicació de noves eines tecnològiques de cara al futur. Això sí, sempre amb la idea de connectar empreses.

Més informació
Madrid va concentrar el 55% de les inversions de l'Estat a Renfe el 2021 i Catalunya, el 14%
Renfe augmenta un 65% la presència femenina en plantilla en cinc anys
Avui et destaquem
El més llegit