• Empresa
  • Renfe reforça amb més de 8.800 places addicionals els serveis AVE, Avlo i Alvia

Renfe reforça amb més de 8.800 places addicionals els serveis AVE, Avlo i Alvia

L'objectiu és fer circular 25 trens en doble composició als corredors amb més demanda

Renfe ha reforçat amb 8.823 places la seva oferta dels trens AVE, Avlo, Alvia, Intercity i Euromed | iStock
Renfe ha reforçat amb 8.823 places la seva oferta dels trens AVE, Avlo, Alvia, Intercity i Euromed | iStock
Redacción VIA Empresa
Barcelona
24 de Novembre de 2023
Act. 24 de Novembre de 2023

Per donar resposta a la demanda d’aquest cap de setmana i els pròxims dies, Renfe ha reforçat amb 8.823 places la seva oferta dels trens AVE, Avlo, Alvia, Intercity i Euromed. Els vehicles addicionals es concreten en la circulació de 25 trens en doble composició programats als corredors de la xarxa amb més demanda, en especial els que uneixen Barcelona i Madrid, així com la ruta Madrid – Comunitat Valenciana. En aquest sentit, Renfe compta amb la certificació ‘Carboni Neutre’ atorgada per AENOR per a tots els nostres trens elèctrics, tants de viatgers com de mercaderies, cosa que destaca el compromís amb la sostenibilitat i l’objectiu de ser més eficients en l’ús de l’energia elèctrica de tracció, mitjançant plans de conducció eficient i l’ús del fre regeneratiu.

 

Els trens elèctrics de viatgers i mercaderies de Renfe garanteixen que no produeixen emissions directes (no hi ha processos de combustió) i en ser l’energia elèctrica d’origen 100% renovable es pot parlar de descarbonització o “neutralitat de carboni”, ja que no es produeixen emissions indirectes tampoc en origen. La circulació diària de tots els trens de Renfe (de viatgers i mercaderies) evita cada any l’emissió de 4,1 milions de tones de CO2 i suposa un estalvi energètic equivalent a més d’1,1 milions de tones de petroli.

En paral·lel, Renfe també invertirà 7,2 milions d’euros per renovar els sistemes d’informació al viatger de les estacions de Rodalies a Catalunya. El contracte preveu que les millores s’implantin fins a finals del 2025 en 31 estacions on els sistemes d’informació ja tenen més de 15 anys i en 14 més que tenen un alt volum de viatgers. Les obres permetran fer millores en megafonia, elements de visualització (teleindicadors i monitors) i els equips d’interfonia per permetre la comunicació de persones amb problemes auditius.