• Empresa
  • Transportar en tren la salut

Transportar en tren la salut

Renfe ha medicalitzat tres trens Talgo amb capacitat per a 24 pacients per unitat que s'usaran en cas que Sanitat ho demani

Un dels tren Talgo medicalitzat | Renfe
Un dels tren Talgo medicalitzat | Renfe
Redacció VIA Empresa
Barcelona
08 d'Abril de 2020 - 06:13

Simulacre de trasllat de malalts en un tren Renfe. Situacions i imatges que la societat no imaginava haver de veure i sí, estan passant. Aquest dimarts el Ministeri de Sanitat ha realitzat en l'estació d'Atocha de Madrid, junt a tècnics del Summa 112, Renfe i Adif, un simulacre de trasllat de malalts en un dels trens medicalitzats que Renfe i el Ministeri de Transports tenen disposats en cas que les autoritats sanitàries dictaminin la necessitat d'aquest servei. La finalitat d'aquest simulacre és validar, per part del Ministeri de Sanitat, la idoneïtat dels treballs realitzats per Renfe en la transformació dels trens per al seu ús com a transport sanitari. 

 

Com ha anunciat el ministre Ábalos la setmana passada, Renfe té previst els mitjans per al trasllat de malalts de Covid19 en cas que les autoritats sanitàries el requereixin. Renfe té disposat per a aquest operatiu 3 unitats dels 730 amb capacitat per a 24 pacients per tren. Els trens de la S-730 són vehicles de pis baix i sense graó d'entrada que tenen el sòl de l'andana exactament a la mateixa altura el que facilita enormement el trasllat de pacients en lliteres, agilitant d'aquesta manera l'operació.

La transformació interior dels trens compta, també, amb el vistiplau de l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, que ha autoritzat les adaptacions temporals realitzades en els vehicles de la sèrie 730 per a ús com a tren medicalitzat. Per les característiques de la xarxa ferroviària espanyola, els trens de la sèrie 730 són els més adequats en tractar-se de trens híbrids que funcionen en elèctric i en dièsel, i posseeixen rodadura desplaçable per a adaptar-se als diferents amples de via. Per això, els 730 poden circular tant en via convencional com en Alta Velocitat amb la finalitat que no hi hagi limitacions al transport sanitari. 

 

El Ministeri de Transports, a través de l'Ordre Ministerial emesa la setmana passada, permetrà que, durant l'Estat d'alarma i per a garantir els serveis essencials de transport sanitari en cas de necessitar-se, circulin dos maquinistes ferroviaris per tren. Un especialitzat en la màquina 730 i un altre especialitzat en la línia que fos necessari recórrer. Als trens aniran també mecànics de Renfe.