El Caravaning tanca una edició rècord amb més de 60.000 visitants

Els organitzadors asseguren que el balanç dels deu dies de certamen confirma "la recuperació del sector"

Imatge del saló Caravaning 2018 Imatge del saló Caravaning 2018

El Saló Internacional del Caravaning ha tancat aquest diumenge a la tarda una edició "de rècord" amb una previsió de més de 60.000 visitants, segons han informat els organitzadors en un comunicat, especialment gràcies a la coincidència amb el pont del 12 d'octubre i perquè el certamen s'ha allargat un dia més. L'edició anterior, celebrada el 2016, va tancar amb 52.000 visitants, mentre que la de 2014 va rebre 44.000 assistents.

El director del certamen, Josep Antoni Llopart, ha assegurat que es tracta de "la millor edició de tota la seva història, amb més empreses, més superfície expositiva, nous sectors representats i més visitants". Un fet que, segons Llopart, “demostra que el saló és la principal plataforma comercial i de promoció del sector a Espanya i una de les més importants a Europa”. Aquest any, la fira ha ocupat 63.000 metres quadrats del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona (un 43% més que en l'anterior edició) i ha comptat amb l'exposició de 111 empreses i 700 vehicles.

Més info: Les autocaravanes i campers, principals reclams del Caravaning

Segons ha informat Fira de Barcelona, el balanç del Caravaning d'enguany "confirma la recuperació del sector", la qual cosa s'ha vist reflectida en "un important increment de vendes" en relació a l'edició anterior, celebrada fa dos anys. A més, durant els deu dies de saló "s'han tancat o s'han iniciat operacions comercials que, un cop segellades, suposaran una gran part de les vendes previstes per tot l'any" pels expositors.

Els models més demandats han estat exemplars de gamma mitjana, especialment d’autocaravanes i campers -furgonetes adaptades amb espai per a llits, cuina i lavabo-, amb preus que han oscil·lat entre els 40.000 i els 70.000 euros. Tanmateix, els vehicles de luxe, alguns amb preus que superaven els 350.000 euros, han captat bona part de les mirades dels visitants.

El president del Caravaning 2018, Ramon Nuez, ha remarcat que el sector del turisme vacacional sobre rodes viu un "bon moment" la qual cosa s'ha traslladat al saló "amb una oferta molt variada per part dels expositors que han aconseguit captar l’atenció de visitants amb clara intenció per comprar”. Segons un informe de l’Associació Espanyola de la Indústria i Comerç del Caravaning (Aseicar) presentat durant el saló, el caravàning podria créixer un 30% anual en els pròxims 5 anys. De fet, des del setembre del 2017 a l’octubre d’aquest any les matriculacions d’autocaravanes han crescut un 28,2% respecte al mateix període comprès entre 2016 i 2017. L’estudi també detalla que la despesa mitjana de l’usuari campista a l’hora de comprar un vehicle és de més de 43.000 euros.

Més informació
Vacances de luxe en una caravana
El Caravaning deixa enrere la crisi
El Caravaning obre portes en una edició de rècord
Avui et destaquem
El més llegit