El Saló Nàutic salpa del Port Vell amb més negocis que mai

El seu director assegura que aquest ha sigut el certamen que certifica la "recuperació" del sector, que ha facturat un 4% més aquest any

El Moll d'Espanya del Port Vell, on s'ha celebrat el Saló Nàutic El Moll d'Espanya del Port Vell, on s'ha celebrat el Saló Nàutic

El Saló Nàutic Internacional de Barcelona ha tancat les seves portes "la millor edició" des de 2012, quan es van concentrar totes les activitats al Port Vell de la capital, segons ha explicat el seu director, Jordi Freixas. Amb 275 expositors i 700 embarcacions (171 a l'aigua), el certamen ha registrat un creixement global del 8%, doblant l'augment de les vendes del sector, que ha facturat un 4% més que l'any passat. Segons dades oficials, l'afluència de públic s'ha xifrat en 56.000 visitants, un 10% més que l'any passat.

Més info: El Saló Nàutic, a bord de les aigües del Port Vell

Organitzat per Fira de Barcelona amb la col·laboració de l'Associació Nacional d'Empreses Nàutiques (AENE), la innovació, la sostenibilitat i l'emprenedoria han centrat la 57a edició del certamen barceloní, la plataforma comercial més important i de divulgació de la nàutica d'esbarjo d'Espanya.

"Estem força satisfets, les perspectives pel sector són positives", ha reconegut Freixas. "Les empreses expositores han fet negoci, han fet bons contactes i s'han tancat operacions, i això farà créixer el nombre de matriculacions finals", ha assegurat, tot celebrant que el temps hagi permès que el Saló se celebri amb normalitat, tot i les males previsions. 

Més negoci

Una part important de la seva xifra de negoci dels expositors participants s'inicia o es tanca en el marc del Saló Nàutic. Freixas ha considerat que “l’excel·lent resposta de les empreses del sector i del públic ens obliga a seguir treballant en pròximes edicions en aquest rumb per intentar seguir donant resposta a les seves necessitats”. 

Aquesta és, ha reiterat, l'edició més profitosa pel sector des del canvi de model del certamen, que fins fa set anys, se celebrava en un doble recinte, al recinte de la Fira de Gran Via i al Port Vell. L'objectiu de cara a l'edició de 2019 és, segons Freixas, és que el saló compti amb "més oferta, més negoci i més activitats per apropar la pràctica de la nàutica a tots els públics". 

En la mateixa línia, el president del Saló Nàutic, Luis Conde, ha assenyalat que “en aquests cinc dies, es porta a terme un percentatge molt elevat de les vendes anuals del mercat nàutic espanyol”, la qual cosa situa el saló de Fira de Barcelona com “el millor esdeveniment firal del sector del nostre país, contribuint així a la recuperació que les empreses nàutiques espanyoles estan registrant en els últims mesos”.

Més info: El Saló Nàutic navega a tota vela rumb cap a la digitalització

El saló ha presentat unes 120 novetats, com les dues embarcacions híbrides i el catamarà de motor elèctric. També ha comptat amb deu vaixells nominats a Millor Vaixell Europeu de l'Any, ha sumat més de 180 contactes de negoci a la segona edició dels 'Professional Meetings' i ha registrat el concurs de 35 startups en el primer Nautic Tech International Investment Forum, en què la iniciativa de reciclar embarcacions fabricades amb fibres de vidre i carboni de la firma catalana Thermal Recycling of Composites ha guanyat el primer premi.

Més informació
El Saló Nàutic de Barcelona acollirà 275 empreses
Avui et destaquem
El més llegit