Seat adjudica la fabricació de quatre noves peces a la planta del Prat

La mesura podria assegurar la continuïtat de bona part de la plantilla com a mínim fins al 2030

Operaris a la planta de fabricació de Seat a Martorell | ACN Operaris a la planta de fabricació de Seat a Martorell | ACN

Seat ha adjudicat quatre noves peces a la planta de components del Prat de Llobregat, formada per un miler de treballadors. D'aquesta manera, es garanteix la continuïtat de l'activitat i de "bona part" de la plantilla "com a mínim" fins al 2030, segons fonts sindicals. Als quatre components s'hi podrien afegir dos més al desembre, en aquest cas relacionats amb el cotxe de combustió i que es produirien en col·laboració amb la planta alemanya de Volkswagen a Salzgitter.

Des de fa uns mesos, les dues parts estan en converses per actualitzar el conveni col·lectiu i sobre la taula hi ha un excedent de plantilla per l'arribada del cotxe elèctric a Martorell i que requereix un 30% menys d'hores de fabricació. En la reunió d'aquest dijous, es va certificar l'arribada de quatre de les peces. Fonts dels treballadors ho han qualificat com un "pilar fonamental" per continuar les negociacions sobre altres qüestions com els salaris i han expressat la seva "satisfacció" per tancar aquesta carpeta després de setmanes de converses.

El passat mes d'abril, la direcció de Seat ja va traslladar als sindicats que estudiava adjudicar fins a sis peces noves a les plantes de Seat. Aleshores, segons va dir la direcció, equivalia al mateix volum d'ocupació que hauria generat l'assignació del motor elèctric que finalment es fabricarà a Hongria. Si finalment el desembre es confirmen les dues peces més relacionades amb el motor de combustió, a la planta del Prat de Llobregat conviuria un model híbrid amb la fabricació de peces per a models elèctrics i de combustió. De la concreció d'aquestes dues darreres peces en depenen al voltant d'un centenar de treballadors, segons fonts sindicals.

Els representants sindicats consideren que amb aquest nou escenari les sortides seran "residuals" després que s'apliquin sobre els majors de 61 anys. Però en un comunicat enviat per Seat als seus treballadors, l'empresa reitera que amb la fabricació del vehicle elèctric, amb un 30% menys d'hores respecte al de combustió, requereix una estructura que permeti ser "més àgils, competitius i robustos". Això sí, Seat es compromet a aplicar "mesures no traumàtiques" a la plantilla.

La línia 1 de Martorell s'aturarà divendres que ve

La crisi de microxips i semiconductors obligarà la companyia a suspendre l'activitat de la línia 1, on es produeixen els models Ibiza i Arona. L'evolució d'aquesta crisi, han afegit, dependrà de com evolucioni la represa de la connectivitat marítima amb el port de Xangai després del confinament de les darreres setmanes per evitar l'expansió de la variant òmicron del coronavirus. Aquesta aturada serà puntual, de només un dia i en una de les línies. En aquest sentit, han subratllat que fa moltes setmanes que la planta de Martorell treballa amb la "capacitat màxima actual de producció".

Més informació
Nou pla de prejubilacions per 1.330 treballadors de Seat
Seat, Volkswagen i una seixantena d'empreses creen el PERTE per al vehicle elèctric
Avui et destaquem
El més llegit