Seat tanca el millor primer trimestre de la història: 226 milions d'euros

La companyia catalana augmenta els seus beneficis en un 57% respecte al balanç del 2023 gràcies, en part, a les entregues rècord de Cupra

El president de Seat, Wayne Griffiths, en un acte virtual | Europa Press El president de Seat, Wayne Griffiths, en un acte virtual | Europa Press

Seat ha presentat el millor balanç de la seva història corresponent al primer trimestre d'un any. Entre el gener i el març d'aquest 2024, l'empresa automobilística catalana va guanyar 226 milions d'euros, un 57% més que el 2023 i els millors registres de la seva història en aquest període. En concret, els ingressos van repuntar un 6,8% interanualment i es van enfilar fins als més de 3.800 milions d'euros. Al seu torn, la rendibilitat operativa sobre les vendes va passar del 4% al 5,9%.

Més info: Les vendes de Cupra disparen el benefici operatiu de Seat als 625 milions

Segons ha detallat Seat, hi ha diversos factors que expliquen aquest creixement. Un d'ells és les millores que s'han implementat en matèria d'eficiència. El més destacat, però, és l'augment del volum de vehicles. Els lliuraments totals del grup van incrementar-se un 10,6% fins a 138.600 unitats, especialment pel bon comportament de la marca Cupra, que va entregar-ne 56.600, un 21,4% més de cotxes. En aquest sentit, la marca va trencar el seu rècord en un primer trimestre. Per la seva banda, Seat va registrar 81.900 entregues, un 4,3% més.

El model més venut de la companyia va ser de la marca Cupra, que ha augmentat les xifres un 21,4% en només un any

El març va ser especialment dolç per a la marca Cupra: només en aquell mes va vendre 23.800 cotxes. Al global del trimestre, el model més demandat va ser el Formentor, amb 28.900 unitats, un 3,5% més. El segon va ser el León, amb 15.900 entregues i un augment del 107%. Pel que fa a Seat, el vehicle més popular va ser l'Ibiza, amb 25.700 cotxes.

Més info: Seat desapareix com a marca: "El futur és Cupra"

Optimisme moderat a la direcció

En declaracions a Europa Press, el CEO de la companyia, Wayne Griffiths, ha reconegut que és "bastant impressionant" augmentar el benefici un 57% amb un increment dels ingressos del 6,8%, alhora que ha apuntat que és "important" que les seves dues marques hagin millorat. A més, Griffiths ha remarcat el paper de la rendibilitat dels vehicles de la marca Cupra en la millora dels resultats, i ha afegit que també es deu a la reestructuració i transformació de l'empresa.

Tot i això, Griffiths s'ha mostrat caut respecte al futur i ha afirmat que és "molt difícil" avançar què passarà la resta d'any a causa de les disrupcions a les cadenes de subministraments i els conflictes internacionals a Gaza i Ucraïna. En qualsevol cas, ha assegurat que Seat es troba "de dolç" i que mantindrà el ritme per afrontar els reptes que apareguin de cara a la resta d'exercici.

Més informació
Seat registra uns beneficis de 501 milions d'euros
La fi de Seat i la mutació a la fàbrica de cotxes més gran de Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit