Shimoku, una solució en cinc clics per a les empreses

L'empresa que proposa solucions de 'Machine Learning' per millorar l'exepriència 'e-commerce' de les pimes

L'equip de Shimoku es disposa a ampliar la seva plantilla | Cedida L'equip de Shimoku es disposa a ampliar la seva plantilla | Cedida

L'anàlisi i la gestió de dades són dues parts molt importants a l'hora de portar al dia el teu negoci. Tenir en compte els clients, els productes que vèns, quina classe d'elements fan que una persona compri una cosa o una altra, els descomptes, la personalització de les vendes i infinitat de qüestions més fan que les dades es converteixin en el paràmetre més poderós que tenen les empreses. Tot i això, tenir un bon gestor i analista d'aquestes dades és un procés molt car per a moltes de les empreses. De la necessitat de canviar alguns patrons de conducta neix Shimoku, una companyia dedicada a proporcionar solucions d'Auto-Machine Learning per a les petites i mitjanes empreses.

La guanyadora del Startup Capital de Barcelona Activa va néixer l'abril del 2020, de la mà de Sergi Ortiz, CEO de la companyia, Maria Gomez, cap de Marketing i Marçal Pla, director tècnic, que van veure la necessitat de canviar l'accés a les dades que tenien les pimes: "Vam veure que el Machine Learning que ja existia tenia alguns problemes de patró i vam decidir crear quelcom nou, ja que hi vam veure una oportunitat en el mercat", explica Ortiz, CEO de la companyia. Per a ell, el context de la pandèmia li va fer veure que hi havia una oportunitat per ajudar a les empreses amb la gestió de les seves dades i va crear un programari senzill i pràctic per aquesta classe d'empreses: "Tal com dic jo, les empreses poden trobar una solució en nosaltres amb només cinc clics", somriu l'emprenedor.

Però realment, que ha portat Shimoku a destacar davant d'altres empreses? La resposta es basa, bàsicament en la intel·ligència artificial, i és que l'equip de Shimoku, format per set persones, treballa les dades de manera totalment informàtica, fent que les empreses bolquin les seves dades en la seva plataforma i d'allà aconsegueixin extreure el que necessiten. Actualment la plataforma de la companyia permet, a través de les plataformes d'e-commerce Shopify, Woocommerce i Prestashop, donar-se d'alta i començar a analitzar totes les dades que arriben dels clients de les empreses: "Molts dels nostres clients tenen la necessitat de saber que necessiten els seus mateixos clients, quan fer descomptes, recomanacions o quina quantitat de producte utilitzar", descriu Ortiz.

Ortiz: "Nosaltres oferim el mateix producte, però amb dos zeros menys que les altres consultories"

Pel que fa a la competència, el CEO de la companyia reconeix que "no hi ha massa competència" i, així i tot, la indústria acaba sent molt cara per les empreses més petites: "Nosaltres oferim el mateix producte, però amb dos zeros menys que les altres consultories", reflexiona Ortiz. A més, el mercat cada vegada és més internacional i, per tant, l'empresa veu com a grans competidors algunes consultories estatunidenques, ja que "podrien ser les que més s'assemblen al que fem a Shimoku", afegeix el cofundador. Seguint aquesta mateixa línia però, l'empresa vol seguir creixent i arribant a més empreses. Ortiz té molt clar que el seu model de negoci podria créixer cap a empreses més i grans i decreixer cap a empreses més petites, ja que la necessitat d'un programari senzill, útil, i barat no és només una necessitat de les empreses mitjanes: "No descartem treballar per marques més grans".

El producte

La plataforma funciona amb un model de subscripció amb el que les empreses poden començar a utilitzar-la en el moment de registrar-se: "A més, incorporem 30 dies gratuïts perquè les empreses puguin veure si volen seguir o no", relata Ortiz. I és aquí on "comença la màgia" segons el CEO de la companyia. Shimoku permet als clients fer dos tràmits bàsics, que expliquen a la seva pàgina web: una construcció de relacions amb els clients molt més segura i tenir controlada la quantitat de productes que necessitarà l'empresa.

Més info: Ahead Analytics, una mirada cap a un futur sostenible

En aquesta primera l'emprenedor explica un cas verídic de com la seva plataforma va ajudar una empresa a gestionar un Black Friday: "Aquesta empresa en qüestió volia fer un descompte per aquestes dates, però en el que va ajudar la nostra plataforma va ser en identificar aquells clients que estaven a punt de perdre i reenganxar-los amb un descompte major. En canvi aquells que comprarien igual, donar-los un descompte molt més simple", recorda Ortiz.

Barcelona, ciutat de startups

L'equip de Shimoku neix a Barcelona pel simple fet que el confinament dels primers mesos de pandèmia, les dates on es va crear l'empresa, els fundadors no es podien moure de la capital catalana. Tot i això, Ortiz relata que Barcelona és un bon lloc per començar una empresa, sobretot una startup: "No tenim present marxar, aquesta ciutat aporta també de manera social al nostre projecte". Ja sigui per l'entorn tecnològic i d'emprenedoria que té Barcelona o la necessitat de sentir-se a prop de casa, han fet que Shimoku decideixi quedar-se a la capital.

La intel·ligència artificial, la gestió de dades i l'estada a Tòquio de Sergi Ortiz -l'abreviació d'un nom d'un carrer de la ciutat japonesa dóna nom a l'empresa- han acabat per crear una solució senzilla, útil i barata que ha catapultat Shimoku cap al sector de l'e-commerce en les empreses de Catalunya, Espanya i Europa, una ampliació que tal com descriu el CEO: "No ens esperàvem aquest creixement tan ràpid, pensa que fa relativament poc érem cinc i ara ja estem buscant un vuitè treballador".

Més informació
Vanwoow, una nova manera de viatjar
Avui et destaquem
El més llegit