Silt, la identitat digital sense complicacions

L'empresa emergent dedicada a preservar la privacitat dels usuaris i automatitzar els processos de verificació de dades personals

Una part de l'equip de Silt | Cedida Una part de l'equip de Silt | Cedida

La digitalització és el següent pas en tots els sectors. Per aquest motiu cada vegada hi ha més empreses que demanen un certificat d’identitat en línia, és a dir, una manera d’identificar-te  dins les xarxes. La gran majoria de les empreses que demanen aquesta mena d’identificació tenen els seus propis formularis per crear aquests perfils, una resolució per a les empreses que pot suposar una dificultat per a les persones, ja que per a cada portal es necessita reomplir el formulari. D’aquesta poca coordinació neix Silt, una startup que vol revolucionar els certificats en línia per crear una identitat única per a totes les empreses. En definitiva, automatitzar, facilitar i agilitzar els processos pels clients.

“Hem creat una identificació i verificació pensant en la comoditat de l’usuari”, explica Marc Pérez, fundador de la companyia. Silt es podria considerar com un PayPal per a les verificacions, ja que només es necessita completar un formulari únic i automàticament es traslladen les dades a un servidor que pot funcionar per a qualsevol empresa que tingui contractats els serveis de la companyia. “Ens dirigim directament a les empreses i són elles les que donen l’opció als usuaris de treballar amb la nostra plataforma”, explica el fundador.

Aquesta companyia, fundada per Pérez, Gabriel Oliveira i Jairo Vadillo, utilitza la seva pròpia gestió de dades per aconseguir verificar els perfils dels seus usuaris sense necessitat de fotografies o grans tràmits i paperassa que podrien comportar una pèrdua de temps innecessària. Els usuaris es registren aportant la seva documentació un sol cop i afegeixen una contrasenya que faran servir per a les gestions següents: “Els processos de verificació de les identitats digitals solen ser molt lents, amb la nostra tecnologia hem reduït el temps d’espera dels usuaris a sis segons”, descriu Pérez.

Pérez:  “Els processos de verificació de les identitats digitals solen ser molt lents, amb la nostra tecnologia hem reduït el temps d’espera dels usuaris a sis segons”

Tot i ser una eina destinada a la simplificació de processos, sobretot per ajudar al consumidor final, Silt està destinada a empreses o autònoms. I és que moltes de les empreses de nova creació tenen la necessitat de coordinar les identitats digitals dels seus clients, de tal manera que ara ja no es necessita un document físic sinó tenir el document de manera en línia. “Per a solucions tecnològiques com el vehicle compartit o les verificacions de la identitat dels repartidors és necessari tenir una base de dades potent amb tota la identificació de les persones de manera digital”, explica el fundador de Silt.

Però el gran avens per a les empreses dedicades a la identitat digital és l’aplicació a les administracions públiques, una lluita gairebé constant per aconseguir que els governs decideixin oficialitzar aquestes identitats per a facilitar l’accés digital dels usuaris a les empreses. “Estem negociant l’aplicació per fer tràmits legals d’hisenda”, explica Pérez. Això, sumat al benefici que podrien aportar les identitats digitals en la reducció del nombre de mans per les quals passen els documents podria convertir a empreses emergents com Silt en un èxit.

La privacitat en joc?

“Hem de ser conscients que cada cop perdem més privacitat”, sentencia el fundador de la companyia. Tot i això, Pérez admet que s’ha de tenir en compte la protecció de dades dels seus clients. És per això, que Silt té un sistema d’encriptació que permet als usuaris accedir als seus comptes a través d’una contrasenya, però sempre mantenint les seves dades no visibles per a qualsevol: “Per a nosaltres la privacitat és una part molt important del nostre projecte”, diu el fundador de l’empresa.

Més info: La feble, pobra, bruta, trista, dissortada identitat digital nostra

Silt ha nascut per automatitzar processos i oblidar-nos de la paperassa, però també per mantenir el control dels treballadors i evitar fraus, com per exemple la situació dels falsos autònoms. Amb el seu projecte, Pérez i el seu equip es plantegen arribar a tots els sectors i ciutats europees. Amb una ronda pendent per aconseguir arribar a més clients i pagar el gran cost que comporta la Intel·ligència Artificial del projecte, Silt  pretén, tal com conclou el seu fundador, “convertir-se en la identitat digital d’Europa”.

Més informació
"Tots tenim una identitat digital, la vulguem o no"
Avui et destaquem
El més llegit