Les empreses catalanes Solfy i Samara, ambdues especialitzades en el sector fotovoltaic, han arribat a un acord per reforçar les seves posicions dins del mercat energètic espanyol.
Amb aquest moviment, Solfy, que és el líder independent de l'autoconsum solar residencial a l'Estat, incorpora la unitat de negoci d'instal·lacions fotovoltaiques i aerotèrmia per a habitatges unifamiliars de Samara. Al seu torn, Samara s'incorpora al capital de la primera, participant en l'actual ronda de finançament, però es manté com a empresa independent centrada en el desenvolupament de solucions per a l'autoconsum col·lectiu, la gestió energètica compartida i la descarbonització dels edificis residencials.
L'adquisició se suma a les recents integracions d'Ecolium, DC Solutions i Eficiència Ecològica, que reforcen la posició del marketplace energètic, que ja té més de 9.000 instal·lacions actives a tot el territori. "Estem entusiasmats amb aquesta adquisició. No només ampliem la nostra base de clients, sinó que reforcem la nostra missió d'accelerar la transició energètica a Espanya", ha declarat el CEO de Solfy, Sergi Sans.
Per la seva banda, el cofundador de Samara, Manel Pujol, a assegurat que aquest acord "demostra la nostra confiança en el futur de l'energia col·lectiva". "En centrar-nos exclusivament en les comunitats de veïns, podem innovar més ràpid i generar un impacte molt més gran", ha remarcat Pujol, qui considera que la seva inversió en Solfy "és la millor prova de la confiança que tenim en el seu projecte i en el futur que construirem com a socis, cadascun des de la seva àrea d'especialització".