Somos, el nou tractament per a l'alopècia masculina

La solució innovadora i integrada que deixa Turquia com a última opció

Miquel Hernández i Iván Pérez, fundadors de Somos Healthcare | Cedida Miquel Hernández i Iván Pérez, fundadors de Somos Healthcare | Cedida

La calvície masculina és una condició a la qual estem acostumats. No és res estrany doncs, que l'alopècia masculina sigui tractada com una condició incurable o que denoti certa falta de confiança utilitzar la frase "marxar a Turquia" per aconseguir un trasplantament de cabell. "Seguim vivint en un món on els homes no ploren", explica Miquel Hernández, cofundador de Somos Healthcare, una empresa que aconsella, acompanya i tracta l'alopècia masculina. I és que lluny de ser una condició incurable, s'han trobat nombrosos estudis i tractaments que poden acabar amb aquest "problema" i tal com descriu Hernández, "van trobar un forat en el mercat, ja que semblava ser cosa de valents expressar el descontent davant de l'alopècia".

Somos comença amb la investigació de mercat d'Hernández i el seu soci i amic Iván Pérez; però també la participació de Patricia Hervás i els tractaments d'Eni Gómez, tricòloga i especialista en tractaments capil·lars. Aquesta combinació i l'ajuda de Barcelona Activa van aconseguir crear una companyia que acompanya els homes en el seu camí per prevenir i tractar l'alopècia de manera natural i amb productes cosmètics, sense haver de recórrer als tractaments mèdics: "Volíem ajudar als homes amb problemes capil·lars donant-los una solució cosmètica eficaç, testada i provada", descriu Hervás.

En la nova era de les tecnologies l'empresa ha volgut basar tot el seu tractament amb una plataforma completament digital i en línia, per tal que els seus clients puguin accedir als tractaments si fer el seguiment "des de la comoditat del sofà de casa seva", raona Hernández. Tal com el mateix cofundador ho descriu "és una odissea buscar els tractaments i fer el seguiment" i ells han aconseguit fer un procés totalment integrat on inclouen una visita, la investigació de cada cas personalitzat, la venda del tractament i els productes i com a pas final l'acompanyament en tot el procés: "Volem automatitzar processos i estalviar temps d'espera a la gent, perquè en aquests casos el temps juga en contra nostre", descriu el cofundador.

Hernández: "Volem automatitzar processos i estalviar temps d'espera a la gent, perquè en aquests casos el temps juga en contra nostre"

La plataforma de l'empresa agafa qualsevol cas en qualsevol estadi, ja que gràcies als seus convenis poden tractar a una persona amb una alopècia precoç o d'altra banda algú que ja presenta símptomes molt avançats i ha de traslladar-se directament a un centre per a fer-se un incert capil·lar. En el cas dels casos mèdics i amb necessitat de recurrència, la companyia opta per un model de subscripció. Tot i això en els casos de venda de productes no és necessari: "Volem aconseguir recurrència per sobre de tot i és per això que apostem pel nostre model de subscripció, ja que així els nostres clients se senten acompanyats", explica Hernández.

D'ençà que l'empresa va començar a operar fa un any i mig han fet més de 300 diagnòstics ràpids des de la seva plataforma per tal d'aportar claredat als problemes de tots els clients. D'aquestes enquestes, més d'una seixantena de pacients han acabat sent recurrents i utilitzant els productes de manera diària, controlada i tractada. Pel que fa a aquelles consultes que ja requerien un tractament més fort o els incerts capil·lars, les xifres no han estat tan altes a causa de la pandèmia, però els cofundadors es mostren optimistes en explicar que "el nostre model integrat funciona i sabem que tenim un producte únic".

Un públic específic

Somos crear i confecciona els seus propis productes amb la seva tricòloga associada Eni Gómez. D'aquesta manera aconsegueixen un producte únic que es pot vendre de manera en línia un sol cop o amb el model de subscripció les vegades necessàries que indiqui el tractament. A més, també estan compromesos amb el medi ambient i tenen un acord per fer els seus productes tan naturals com sigui possible: "Nosaltres creem fórmules dirigides exclusivament cap al problema del client", descriu Hernández.

Hernández: "Nosaltres creem fórmules dirigides exclusivament cap al problema del client"

La marca segueix creixent gràcies als seus productes i l'eficàcia de la seva gestió dels tractaments, per això la internacionalització i l'expansió del negoci són dos punts claus sobre la taula, tot i això, els cofundadors asseguren que a Espanya tenen molta feina: "Hem de recordar que el país és el segon amb més calbs del món". Tot i que la marca està preparada per aconsellar sobre qualsevol classe d'alopècia, s'han volgut centrar en el sexe masculí, sense descartar però l'alopècia femenina en els propers passos de l'empresa. "Hem tingut consultes amb noies, però ara mateix ens volem centrar en els homes", afirma Hernández.

L'essència de comunitat

L'empresa, que ja compta amb mitja dotzena de treballadors i s'està plantejant una ampliació de personal té clar que l'objectiu principal d'aquesta companyia és crear una comunitat, però sobretot un espai de seguretat on els homes puguin explicar i compartir experiències que els fan sentir més insegurs: "Crec que és un problema que molts homes s'han plantejat, però sembla un tabú a l'hora de parlar-ne", diu el cofundador de Somos.

L'essència i l'objectiu d'ajudar a les persones amb els seus problemes capil·lars i l'automatització de processos i digitalització de les consultes, Somos ha creat un model únic i integrat per aconseguir millorar no només els resultats sinó l'experiència dels seus pacients, perquè tal com recorda Hernández: "Tot i ser una empresa completament digital no deixem de ser persones treballant per ajudar a altres persones".

Més informació
Mixo, el bàrman robot que t’evitarà cues a la barra
Estetical Success, la recepció externa dels centres estètics
Avui et destaquem
El més llegit