Sostenibilitat i productes de proximitat: els dos eixos de l'Horeca Fòrum d'Auténtica 2023

Els pròxims 25 i 26 de setembre, gairebé 200 firmes expositores presentaran les darreres novetats en productes alimentaris prèmium-gurmet a Sevilla

L'Auténtica 2023 disposarà de prop de 200 firmes expositores | Auténtica Food Fest L'Auténtica 2023 disposarà de prop de 200 firmes expositores | Auténtica Food Fest

En un moment de profunda transformació per al sector Horeca, que s'ha hagut d'adaptar a les noves demandes d'un consumidor cada cop més exigent i canviant, ara també afloren noves tendències gastronòmiques que estan marcant un abans i un després. Auténtica 2023, el nou esdeveniment dedicat a la gastronomia i la indústria alimentària que tindrà lloc els propers 25 i 26 de setembre a Sevilla, reunirà directius i professionals del canal Horeca per analitzar com estan impactant les noves tendències i models de restauració al sector.

La sostenibilitat i els productes de proximitat seran un dels temes centrals de l'Horeca Fòrum d'Autèntica. En un escenari on la sostenibilitat és present a totes les converses i les amenaces mediambientals i socials són una realitat creixent, "el sector de la restauració ha d'apostar per proveïdors locals i productes de proximitat", afirma l'organització de la fira. Juanjo Mesa, del restaurant RADIS, Victor Martín, xef del Restaurant Trigo i, David Reartes, del Restaurant ReArt compartiran què es pot fer des de l'alta gastronomia per impulsar la sostenibilitat al sector.

L'Auténtica 2023 posarà el focus en el sector Horeca i en les noves tendències gastronòmiques

El producte local i d'origen no només és un aspecte que millora la sostenibilitat alimentària, sinó que ja s'ha convertit en una demanda del consumidor. Els clients demanen transparència i informació sobre els aliments que consumeixen, amb l'objectiu que aquests siguin de proximitat i de temporada. Xavier Pellicer, del Restaurant Xavier Pellicer i Jaume Torras, de Soulbim, analitzaran com impactarà aquesta demanda dels consumidors al sector Horeca.

Més info: La indústria alimentària presentarà a Auténtica els seus productes gurmet

Auténtica 2023 destaca que la sostenibilitat gastronòmica fa referència a integrar la sostenibilitat en totes les etapes de la cadena de valor, des de la producció d'aliments fins a l'experiència del client. En aquest context, s'està atorgant el distintiu Biosphere Certified a aquells negocis que han implementat pràctiques sostenibles. Víctor Quintillà, xef de Lluerna, Montserrat Falgueras, de Servipro-ECOFROG, i Luis Riera, CEO de SAIA, desvetllaran estratègies i casos d'èxit reals per implementar aquesta “sostenibilitat gastronòmica” als establiments de restauració.

Més informació
Més de 80 estrelles Michelin es reuniran a AUTÉNTICA 2023
Avui et destaquem
El més llegit