Les startups seran protagonistes a l'RBEWC

Un total de 75 de les millors empreses emergents de tot el món participaran a l'Startup Village, una de les àrees del congrés

Les empreses emergents més innovadores en l'àmbit internacional del retail es concentraran a la Fira de Barcelona.
Les empreses emergents més innovadores en l'àmbit internacional del retail es concentraran a la Fira de Barcelona.

Durant tres dies, el recinte de Gran Via de Fira de Barcelona serà l'epicentre de la venda al detall i, alhora, del món de les startups, amb la celebració de la primera edició del Retail and Brand Experience World Congress (RBEWC). L’esdeveniment, que es durà a terme entre el 27 i el 29 de maig, abordarà els principals reptes de la revolució digital que està vivint actualment el sector a través de ponències on participaran representants d’empreses líders mundials. A banda, l'organització del RBEWC ha confirmat que el congrés es complementarà amb una zona expositiva i un espai amb una selecció de les startups internacionals més innovadores.

Més info: Barcelona, entre les 40 ciutats més atractives del món pel 'retail'

L'Startup Village, dels principals atractius del Congrés

Aquesta àrea, anomenada Startup Village, comptarà amb la participació de 75 empreses emergents, el 80% d’àmbit internacional (de països com els Estats Units, el Regne Unit, França o Israel) que mostraran al públic visitant les seves innovacions. Es tracta de companyies que aportaran solucions en àmbits com la tecnologia aplicada al comerç, màrqueting digital, anàlisi d’operacions, sistemes de planificació de recursos i cadena de subministrament, aplicacions d’ecommerce, recerca i consultoria, serveis d’IT o big data.

L’objectiu és que aquest espai esdevingui punt de trobada i de diàleg entre les principals solucions innovadores que, en un moment d’eclosió digital com l’actual, revolucionaran la manera com comprem i ens relacionem amb el sector retail, ha afirmat Aleix Valls, que és el responsable de la Startup Village i director general de l'empresa de creació d'experiències digitals per a empreses, Liquid. De la seva banda, el director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salva Tasqué assegura que des de Fira es lidera l’organització d’esdeveniments que impulsen la innovació. Per aquest motiu, apostem per donar visibilitat a les startups més innovadores i convertir-nos en una plataforma per apropar la tecnologia més disruptiva al petit i gran comerç”.

Salva Tasqué, director de negoci propi de la Fira de Barcelona: "apostem per donar visibilitat a les startups més innovadores i per apropar la tecnologia més disruptiva al petit i gran comerç"

Serà aquí on es reuniran també les 24 companyies finalistes als premis Next! Awards a la millor iniciativa digital, millor tecnologia disruptiva i millor marca digital. Entre les 24 finalistes destaquen empreses que ofereixen solucions per transformar botigues minoristes analògiques en establiments intel·ligents del futur; aplicacions tecnològiques per conèixer en temps real i a través d’un telèfon intel·ligent o una tauleta l’estoc de producte disponible; eines per tal de millorar la indexació de botigues online en els principals motors de cerca, directoris, xarxes socials o gps; així com una solució per monitorar el nombre de visitants i compradors potencials mitjançant una càmera de vídeo situada al marc de l’entrada de les botigues que permet mesurar les taxes de conversió a l’establiment, efectivitat de les campanyes publicitàries i promocional.

L'experiència a l'Startup Village és encara més extensa. La Fira de Barcelona ha confirmat que s'oferirà un programa de tallers amb més de 25 propostes dissenyades per aportar eines i coneixements als emprenedors participants en matèries com ara el màrqueting, les vendes o el pensament de disseny, el model d’innovació que triomfa a Silicon Valley. Els participants al congrés també podran assistir a xerrades, debats i taules rodones al voltant de la innovació i la transformació digital.

Ponències sobre el futur digital de diferents sectors

L’esdeveniment comptarà amb la participació d’un centenar de ponents, directors i alts executius d’empreses com Google, Ikea, Nestlé, British Airways, Carrefour o Levi Strauss, que compartiran experiències i debatran sobre els principals reptes de present i de futur del retail en les més de 90 ponències programades, que s'estructuraran al voltant de sis temàtiques: experiència de client, omnicanalitat i digital, sector immobiliari, tecnologies al servei del comerç al detall, personalització i nous models i tendències. Pel que fa als sectors sobre els quals versaran les ponències, seran: moda, gran consum, botigues departamentals i centres comercials, bellesa, electrònica, online, mobiliari i banca. A més, l'esdeveniment es completarà amb una zona expositiva amb 100 empreses participants.

Més Informació
Fira de Barcelona celebrarà el 2019 un esdeveniment internacional sobre el retail
Barcelona Activa porta 20 startups barcelonines al 4YFN
Startups: cooperació abans que inversió
Avui et destaquem
Comentaris