Bon Preu supera Dia en volum de negoci a Catalunya

Els grans distribuïdors comercials facturen 12.104 milions d'euros entre el 2016 i el 2018 a Catalunya, un 3,89% més en relació al bienni anterior

Bon Preu té menys establiments que Dia, però factura més | Cedida
Bon Preu té menys establiments que Dia, però factura més | Cedida

Els grans distribuïdors comercials han facturat 12.104 milions d'euros entre el 2016 i el 2018 a Catalunya, un 3,89% més en relació al bienni anterior, segons assenyala l'Anuari de la Distribució Comercial del sector quotidià en règim d'autoservei de la Generalitat. L'informe posa de relleu que les empreses amb més quota de mercat en superfície de venda són Mercadona (15,58%), Dia (11,96%) i Bon Preu (9,32), mentre que en nombre d’establiments encapçala el rànquing Dia (22,01%), seguit de Condis (10,20%) i de bonÀrea (7,5%). Pel que fa al rànquing de facturació, Mercadona continua liderant el llistat. En el segon lloc, Bon Preu passa per davant del grup Dia, seguits de Carrefour, Eroski, bonÀrea i Consum.

Més info: Mercadona i Lidl devoren el gran consum a costa de Dia

Pel que fa a l’anàlisi de les dades globals, l’Anuari conclou que entre el 31 de desembre del 2016 i el 31 de desembre del 2018, el sector va créixer: el nombre d’establiments comercials ha augmentat un 4,48% (de 4.797 a 5.012); la superfície de venda un 7,62% (de 2.248.339 a 2.419.681 m2); les vendes un 3,89% (de 11.650 milions d’euros a 12.104 milions d’euros); i el nombre d’ocupats un 5,78% (de 59.692 a 63.144 persones).

Les cinquanta primeres empreses de gran distribució tenen 5.012 punts de venda a Catalunya, una superfície de venda de 2,4 milions de metres quadrats i una facturació de 12.104 milions d’euros. El sector dóna feina a 63.144 persones, cosa que significa el 18,6% dels ocupats en comerç al detall a Catalunya.

Entre les conclusions més importants en l’àmbit de la comptabilitat social, l’Anuari destaca, a més, que les empreses socialment responsables tenen un rendiment per metre quadrat un 38% superior a la mitjana del sector.

Més Informació
Mercadona s'internacionalitza i entra a Portugal
Mercadona remodela la direcció per enfortir els departaments de compres
Mercadona posa en marxa el nou servei de compra online
Avui et destaquem
Comentaris