Nou fre en el camí de reindustrialització de les instal·lacions de Nissan, després que la comissió que pivota el procés hagi ajornat, fins a finals d’any, la decisió final sobre l’adjudicació dels terrenys que ocupava el fabricant automobilístic. Goodman, principal candidat a ocupar la factoria junt amb l’aliança del D-Hub, ha demanat més informació complementària.
El moviment arriba pocs dies després que el D-Hub hagi obtingut avals per valor de 48 milions d’euros, xifra que representa el 60% de les garanties necessàries per liderar la reindustrialització. La licitació es va iniciar el 30 de juny amb la voluntat, de totes les parts, de finalitzar el procés a l’estiu. El moviment financer vinculat als avals compta amb la participació de l'Institut Català de Finances.
El concurs dels terrenys de Nissan contempla un arrendament de cinquanta anys i una inversió de 100 milions d’euros, a càrrec de l’adjudicatari. Silence o Goodman són els principals projectes encaminats a donar continuïtat a l’activitat d’un dels espais de referència a Catalunya. En paral·lel, una delegació de l'automobilística xinesa Chery ha visitat, recentment, el territori per detectar possibles futures ubicacions per desenvolupar projectes.
El govern espanyol aprova la subvenció
Paral·lelament, el Ministeri d’Indústria ha aprovat subvencions per import de 56 milions d’euros per al hub de descarbonització encapçalat per QEV Technologies i BTech. A més, el projecte que s'ha d'encarregar de transformar l'antiga factoria rebrà un préstec d'aproximadament un milió d'euros.
L'import de les ajudes aprovades és aproximadament la meitat del que se li havia assignat segons el PERTE de l'electromobilitat. El motiu és que el hub no ha aconseguit reunir prou avals per garantir la totalitat dels ajuts públics i s'ha vist obligat a renunciar a una part de les subvencions previstes.