El hub per reindustrialitzar l'antiga Nissan presenta avals per valor de 48 MEUR

Els avals garanteixen la producció de vehicle elèctric a l'antiga planta

Vista aèria de la planta de Nissan a la Zona Franca | ACN Vista aèria de la planta de Nissan a la Zona Franca | ACN

El hub de descarbonització o D-Hub, iniciativa dirigida per QEV Technologies i B-Tech de cara a la reindustrialització de l'antiga Nissan, ha aconseguit els avals mínims per iniciar el projecte de reindustrialització de la fàbrica.  El projecte dirigit per Joan Orus, CEO de QEV Technologies, i únic en presentar-se a concurs de cara a la transformació de l'antiga planta, ha presentat uns avals per valor de 48 milions d'euros, el 60% de les garanties que havia d'aportar d'inici segons els ajuts concedits al PERTE (Proyectos Estratégicos para la Recuperación y Transformación Económica) del vehicle elèctric. Amb aquesta xifra, el projecte podrà accedir a les ajudes de l'Estat. En un comunicat enviat durant la matinada de dilluns a dimarts, els encarregats del D-Hub han afirmat que "Els avals garanteixen el desenvolupament i la posada en marxa dels projectes tractors del hub, centrats en la producció de vehicle elèctric".

Les entitats bancàries que han avalat el projecte són principalment el banc andorrà Andbank, Caixabank, Abanca, Banc Sabadell i Avalis, societat que depèn del Departament d'Economia. Davant les dificultats per assolir els objectius inicials, l'equip ja va rebaixar la setmana passada les expectatives inicials renunciant a una partida de 10 milions d’euros “per raons tècniques” i passant de 80 a 70 milions d’euros com a aposta inicial. Tot i no haver arribat a l'objectiu, els avals presentats són suficients per accedir al pla d'ajudes PERTE VEC (Vehículo Eléctrico Conectado) i posar en marxa la producció del vehicle elèctric a l'antiga planta de Nissan. 

Més info: El D-Hub, única candidatura per optar als terrenys de Nissan

L’operació també compta amb la participació de l'Institut Català de Finances (ICF) que farà de contravalador mentre que els bancs seran els encarregats d'assumir el risc de l'operació. Per la seva banda, i de cara a trobar el finançament que falta, des del hub tenen clar que iniciaran una segona ronda d'avals més endavant per mirar d'arribar completament a l'objectiu.

Més informació
Nou retard per l'adjudicació dels terrenys de Nissan a la Zona Franca
El PERTE del vehicle elèctric aportarà 105 MEUR a la reindustrialització de Nissan
Avui et destaquem
El més llegit