Telefónica bat el seu rècord de benefici amb 7.743 MEUR

L’empresa tanca el primer semestre de 2021 amb xifres històriques gràcies a la fusió d’O2 i Virgin Media i la venda de les torres Telxius

El president executiu de Telefónica, José María Álvarez-Pallete | EP El president executiu de Telefónica, José María Álvarez-Pallete | EP

Telefónica ha registrat durant el primer semestre de 2021 un benefici de 7.743 milions d'euros. Aquest resultat, que l'empresa qualifica d'històric, és conseqüència de les plusvàlues d'operacions com la fusió d'O2Virgin Media al Regne Unit i de la venda de les torres de Telxius – localitzades a sis països d'Europa i Amèrica Llatina.

Els resultats de les operacions han assolit, a més, una reducció històrica del deute de l'empresa, que, a final del mes de juny, es queda en els 26.200 milions d'euros, una caiguda interanual del 29,5%. Amb aquest resultat, el deute de Telefónica ha caigut en més d'un 50% en els darrers cinc anys, des dels 52.000 milions que va assolir el juny de 2016. Les plusvàlues, a més, també han crescut, amb un increment de patrimoni net superior als 10.000 milions d'euros, i una liquiditat que ja arriba fins als 26.924 MEUR.

Amb els bons resultats assolits durant la primera meitat del 2021, Telefónica ha replantejat els seus objectius financers per a l'exercici. La companyia espera acabar l'any amb creixements en ingressos i resultat operatiu abans d'amortitzacions, i manté el retorn a un nivell normal d'inversió sobre vendes de fins al 15%.

Durant el primer semestre de l'any, Telefónica ha registrat un increment també en el nombre de clients. En acabar el mes de juny, el Grup comptava amb 367,2 milions d'accessos, incloent-hi el 100% dels accessos de VMED O2, un 3,7% que l'any anterior. La xarxa d'alta velocitat de Telefónica ha arribat a més de 154 milions d'unitats immobiliàries, un 6% més que durant 2020, dels quals 80 milions corresponen a la xarxa pròpia del grup, el que suposa un increment del 10%.

Segons afirma l'empresa, la transformació digital roman un dels punts clau del seu creixement. EL procés de negoci digitalitzat de Telefónica suposa un 79% del volum total de la companyia, un increment del 2% si es compara amb el juny de 2020. El servei, a més, és més àgil de cara al client, en tant que les seves peticions es gestionen en temps real.

Segons el president de Telefónica, José María Álvarez-Pallete, els resultats demostren que l'empresa "està en el camí correcte, executant el seu pla estratègic com a accelerador crític en el procés de transformació de la companyia". Pallete veu en la digitalització la clau de la governança de la Telefónica del futur, tot animant a "aprofitar totes les oportunitats de la revolució digital, com una companyia responsable, sostenible i que aposta sempre per l'excel·lència operativa".

Més informació
Casas (Telefónica): "Ser català és viure, treballar i invertir aquí"
Telefónica promocionarà al Mobile el turisme intel·ligent
Avui et destaquem
El més llegit