• Empresa
  • ThinkPaladar, l'as a la màniga dels restaurants que promet revolucionar el 'delivery'

ThinkPaladar, l'as a la màniga dels restaurants que promet revolucionar el 'delivery'

La iniciativa gestiona els canals de venda en línia dels restaurants que venen a domicili i en nou mesos ha reunit més de 100 clients de tot l’Estat

Eduard i Bruno Baviera, fundadors de Think Paladar | Cedida
Eduard i Bruno Baviera, fundadors de Think Paladar | Cedida
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
11 d'Abril de 2024
Act. 11 d'Abril de 2024

El delivery es consolida a l’Estat. Així ho apunta la consultora de restauració Nextbite, qui detalla que el 71% dels mil·lennistes demana menjar a domicili una o dues vegades per setmana. Es tracta, per tant, d’una tendència que a causa del creixement exponencial registrat durant la pandèmia, no només s’ha consolidat a la societat, sinó també en l’àmbit de la restauració, on representa un 7% de la quota d’aquest mercat, tal com ho demostren les dades presentades per TheNPDGroup. No obstant això, mentre aquest servei és una solució còmoda per als consumidors, és un repte per als restaurants, que han de facilitar aquesta nova via per fer arribar els seus productes a les llars dels seus clients finals.

 

El 71% dels mil·lennistes demana menjar a domicili una o dues vegades per setmana

ThinkPaladar és una iniciativa impulsada a BarcelonaActiva que neix precisament per donar resposta a aquesta necessitat: “En BrunoIglesias i jo treballàvem a Glovo, i vam veure que els restaurants necessitaven ajuda per treure el potencial del delivery”, explica a VIA Empresa l’impulsor del projecte, EduardBaviera, qui detalla que ara es dedica a gestionar els canals de venda en línia dels restaurants que ja estan venent a domicili o que volen fer-ho, i a implantar estratègies comercials perquè puguin assolir una rendibilitat comercial més gran. “No m’imagino un carrer sense riders”, comenta.

Què tenen en comú ThinkPaladar i les aerolínies?

Per fer-ho, l’empresari explica que explorant el món de les aerolínies, es va adonar que podia aplicar una tècnica que aquestes fan servir en l’àmbit del delivery: els preus dinàmics (dynamic pricing). “Es tracta d’un sistema que ajusta constantment els preus en funció de moltes variables, com ara la competència, els costos variables o l’època de l’any”, explica Baviera, qui assegura que el programari de ThinkPaladar és capaç d’estalviar tres hores cada setmana als seus clients, augmentar el volum de comandes i incrementar el tiquet mitjà per comanda.

 

En únicament nou mesos, l’equip de sis persones que dirigeix ThinkPaladar ha aconseguit reunir més de 100 clients de tot l’Estat, entre els quals es troben La Burguesa, Deleito, Teikit o BuenasMigas. Ho ha fet oferint tres plans diferents, destinats a restaurants, grups i cadenes o un pla a mesura pensat per resoldre necessitats molt concretes, així com una aplicació mòbil perquè els diferents negocis puguin dur a terme diferents gestions o accedir a anàlisis. 

El repte de "portar la teva marca tan lluny com vulguis”

D’altra banda, ThinkPaladar ha llançat el seu Studio, ideat per “portar la teva marca tan lluny com vulguis”. Els principals serveis que ofereixen són el brànding, la fotografia de producte i el disseny de l’embalatge, tres elements “imprescindibles” per als consumidors finals. En aquest sentit, la plataforma apunta que el 65% dels clients se senten indiferents o decebuts amb els envasos de repartiment i, només el 35%, està realment satisfet.

 

En el primer any comercial de la iniciativa, ja ha facturat prop de 100.000 euros, xifra que Baviera preveu duplicar aquest 2024. Parlant de previsions, l’impulsor del projecte detalla que les següents passes seran millorar el programari, tancar una ronda de finançament, superar els 600 clients a l’Estat espanyol i expandir-se a Llatinoamèrica. “Allà el mercat del delivery és molt potent i tenim l’avantatge de compartir llengua”, comenta Baviera.

El 65% dels clients se senten indiferents o decebuts amb els envasos de repartiment

L’empresari, que destaca que el delivery “no ha parat de créixer” tot i regular-se després del “brutal auge” registrat a la pandèmia, apunta que els principals reptes que es troba aquest sector són l’esfera legislativa i reguladora, així com el fet que “els usuaris hauran d’acceptar el cost real del repartiment”. Baviera encoratja els emprenedors a “prendre riscos, innovar i fer el que no fa el teu entorn ni els teus competidors”.