Travelperk, l'unicorn català líder  en els viatges de negoci

Després de tancar una ronda addicional propera als 115 milions de dòlars, la startup es va convertir en el quart unicorn establert a Catalunya

El CEO i cofundador de Travelperk, Avi Meir | ACN El CEO i cofundador de Travelperk, Avi Meir | ACN

El malson que ha suposat viatjar a l'estiu ha ocupat els titulars de les notícies a tot el món. Les cancel·lacions de vols d'última hora i l'escassetat de personal han contribuït a les interrupcions contínues i la frustració dels viatgers. Aquells que es desplaçaven per negocis, com és evident, també s'han vist atrapats en el caos. Això no obstant, aquests són essencials i, malgrat els desafiaments, viatjar és fonamental per impulsar el creixement de l'empresa. De fet, segons una enquesta d'Economia del Turisme del 2022, el 73% dels executius considera que els viatges de negocis són essencials, i el 91% van dir que preferirien tancar un tracte en persona, fins i tot si requereix viatjar amb avió. 

Aquesta enquesta, a més, conclou que dos terços dels enquestats se sentien 'sols' quan gestionaven les reserves de vols, hotels o havien de fer algun reclam. La bona notícia és que els viatges de negocis no han de ser una experiència estressant, només cal triar una plataforma innovadora en què confiar. Entre les opcions  emergents, TravelPerk s'està erigint com a líder a base d'ajudar a mitigar els desafiaments i les frustracions de viatjar per feina. 

Els orígens  

L'empresa va ser fundada el 2015 per l'israelià Avi Meir i el salvadorenc Javier Suarez, dos extreballadors de Booking, amb l'objectiu d'oferir solucions específiques per als viatges corporatius. Travelperk és una plataforma de gestió i reserva de viatges de negocis de propera generació per a empreses de qualsevol mida. 

Està establerta a Barcelona, on té la seu. De fet, l'agència online de viatges de negocis ha llogat 9.400 metres quadrats d'oficines al districte del 22@. L’immoble escollit és el número 160 del carrer Almogàvers, i és propietat de la promotora Conren Tramway. L’operació de lloguer ha estat assessorada per la consultora Savills. L’obertura està prevista per a finals del 2022. En total, Travelperk té una plantilla d'unes mil persones i oficines a Barcelona, London, Birmingham, Berlin, Chicago, Miami, Edinburgh i Boston. 

TravelPerk té l'inventari més gran del món, tecnologia d'avantguarda, un disseny intuitiu i un model comercial molt disruptiu per a l'usuari. La companyia està recolzada per inversors (la majoria nord-americans) com Spark Capital, o inversors amb participació a Slack, Trello i Twitter. Cal destacar que tot el finançament de l'empresa ha estat extern. 

Un nou unicorn a Catalunya

Després d'adquirir quatre empreses i tancar una ronda addicional propera als 115 milions de dòlars, la startup de viatges de negocis es va convertir, el 2021, en el quart unicorn establert a Catalunya, arribant als 1.300 milions de dòlars de valoració. Així, Travelperk se suma a les altres tres emergents establertes al país amb aquest estatus: eDreams, Glovo i Wallbox. 

“Arribar a l'estatus d'unicorn és tant un somni com una fita per a tots els emprenedors”, explicava un Meir que va celebrar haver arribat a aquesta valoració en un any en què, lamentablement, moltes empreses de viatges van haver de baixar la persiana. 2020 i 2021 van ser anys desafiadors per a TravelPerk, però la companyia se les va apanyar per sobreviure; de fet, va prosperar. 

Més info: Travelperk, un nou unicorn a Catalunya

Avi Meir, va escriure en una publicació del bloc: “2021 va ser un any increïble a TravelPerk”. Si bé la crisi del coronavirus va paralitzar tota la indústria, l'empresa se'l va prendre com una oportunitat per reflexionar, tant sobre el propi negoci com sobre el futur que ofereix la indústria. Meir va atribuir l'èxit de TravelPerk a “l'enfocament agressiu i valent”. El nou unicorn català no va fer cap acomiadament durant el període pandèmic i va crear productes per fer millors els viatges de negocis. "Més segurs i sostenibles".

Per la seva banda, Huw Slater, director d'operacions de TravelPerk reflexionava, tant en un article al bloc de la companyía com a Twitter, sobre els passos a seguir per l'empresa per fer front a la crisi i entrar a l'hipercreixement. “Havia gestionat crisis en el passat. Tanmateix, ni tan sols l'empresa o el líder polític més experimentat va predir en les primeres etapes de la pandèmia els enormes reptes que ens esperaven”, dia Slater. 

Adrià Izard, Senior Sales Executive, explica que, durant el període pandèmic, la companyia es va centrar a invertir per millorar el producte i aconseguir nous clients que apostessin per l'empresa quan tornessin a viatjar. Això els va permetre experimentar un gran creixement clientelar que, un cop s'han anat recuperant les activitats habituals, ha suposat un boom a la facturació. 

Com ho fa?

La companyia de negocis s'encarrega d'acompanyar l'usuari i simplificar tots i cadascun dels tràmits. El servidor guarda les dades de l'usuari perquè aquest no els hagi d'introduir cada vegada que fa alguna gestió i, malgrat que Travelperk se centra el corporate travel (vol, cotxe, hotel...), gràcies als acords amb altres empreses, totes les previsions i totes les despeses es poden consultar a la mateixa plataforma. 

Entre els diferents serveis que ofereix Travelperk, destaquen el servei d’atenció al client 24 hores al dia, els 7 dies de la setmana prestat per persones, FlexiPerk (l’assegurança que permet als viatges reservar amb anticipació i cancel·lar fins a dues hores abans, recuperant almenys el 80% dels seus diners) i GreenPerk (que permet compensar les emissions generades durant el viatge).

Si la gestió a través de les webs de les companyies de aèries és més llarga i pesada, per què algú no voldria utilitzar Travelperk? reflexiona Izard.

Més informació
Les capitals europees dels (futurs) unicorns
L'horitzó de Catalunya pel 2030: 4.000 startups i 15 unicorns
Avui et destaquem
El més llegit