Les persones, al centre de l'estratègia de les empreses

La passió, la gestió de les necessitats dels consumidors, els projectes socials i el compromís energètic, les claus d'èxit de Monlau Competició, Zacaris, Peusa i Rotecna

Els ponents de la taula rodona sobre casos d'èxit en clau lleidatana a la Trobada al Pirineu
Els ponents de la taula rodona sobre casos d'èxit en clau lleidatana a la Trobada al Pirineu

El que abans eren clients o abonats ara són persones. Aquest canvi de paradigma és el que ha de marcar el futur de les estratègies empresarials. Conceptes com la passió, les necessitats dels clients i el caràcter social de les iniciatives se situen ara al focus d’acció. Aquest és un dels camins que s’ha traçat en la taula rodona Experiències empresarials d’èxit amb clau lleidatana durant la primera jornada de la XXX edició de la Trobada Empresarial al Pirineu de la Seu d’Urgell.

Davant de més de 600 empresaris, els responsables de les firmes Monlau Competició, Zacaris, Peusa i Rotecna han explicat els seus casos d’èxit i les seves receptes, centrant-se en els valors intangibles. Fent-se seu el lema de la Trobada d’enguany, Definim l’agenda empresarial, els empresaris han parlat de formació, talent i projectes personals per sobres de xifres de negoci o inversions.

Llum i gas des de la proximitat

Comercialitzar serveis com l’electricitat des del territori i amb compromís al territori. Aquesta és l’aposta de l’empresa de la Seu d’Urgell Productora Elèctrica Urgellenca (Peusa). Formada per 1.400 accionistes, la firma disposa de tres centrals hidroelèctriques, produeix 39 kilowats anuals i reafirma el seu compromís amb la sostenibilitat.

“A partir de l’1 de juliol, iniciarem un projecte per vendre gas a tot l’Estat espanyol, igual que ja estem fent amb la llum”, ha anunciat Ventura Rebés, president del consell d’administració de Peusa. Però els números no són els únics protagonistes de l’empresa lleidatana. Rebés ha plantejat la importància d’aplicar valors com “la prudència empresarial perquè gestionem diners que no són nostres”, les labors socials i el compromís amb el territori i el canvi climàtic.

Més de 600 empresaris s’apleguen a la inauguració de la XXX edició de la Trobada Empresarial al Pirineu, que situa el canvi climàtic i la transformació digital com a temes centrals

Peusa, que aspira a situar-se al top 25 de les empreses comercialitzadores de llum de l’Estat espanyol en pocs anys, ha definit un nou model, basat en la descarbonització, la descentralització i la digitalització. “D’abonats hem passat a clients i ara són persones. El ciutadà és el nucli del canvi del sistema elèctric”.

Un centre per a persones amb problemes físics i emocionals

Amb el títol del projecte més important de la meva vida, el fundador i president de l’empresa subministradora d’equipaments porcins Rotecna, Gener Romeu, ha avançat que a títol personal impulsarà un centre d’ajuda per a persones amb problemes físics i emocionals a Agramunt (L’Urgell). Aquest projecte, que serà realitat en un període de tres a cinc anys, és la contribució social que vol fer Romeu des del món empresarial.

“No sóc empresari, sinó emprenedor i si dirigeixo una companyia, és gairebé per obligació”, ha assegurat Romeu. Rotecna, que factura cinc milions d’euros anuals i exporta a 90 països, ha anunciat que ampliarà les instal·lacions de la companyia amb un nou magatzem de 5.000 metres quadrats. Romeu ha confessat que les seves tasques preferides a l’empresa són la creativitat, les relacions amb els client i la direcció estratègica.

La botiga online de la iaia

Els clients vénen a comprar sabates, però també a buscar solucions. Aquest consell de la seva àvia és el que ha mogut la trajectòria empresarial de Toni Badias, CEO de la botiga de sabates multimarca online, Zacaris. Amb una facturació digital que supera els 15 milions d’euros i el rècord d’haver tramitat 2.300 comandes en un sol dia, Badias ha defensat una estratègia fonamentada en el full price i els enviaments gratuïts.

empresaris trobada

“Per diferenciar-nos de la competència, sempre ens ha agradat redefinir-nos cercant nous nínxols de mercat dins dels nínxols que ja hem buscat”, ha explicat Badias. A força d’aplicar el màrqueting digital en funció de les necessitats dels clients, Zacaris ha plantejat un model sustentat en el retail multimarca, la franquícia i l’àmbit digital, que recolza els dos anteriors.

D’esportista a empresari

Empresari per accident. Així s’ha definit Emili Alzamora, expilot de motociclisme i representant dels germans Marc i Àlex Márquez. Alzamora, que dirigeix Monlau Competició, una escola per formar mecànics de competició, ha ressaltat la passió com un dels motors que li han permès transformar una trajectòria esportiva en una carrera professional. “Saber captar el talent i apostar per la formació” són algunes de les claus que ha desvetllat Alzamora per tirar endavant un projecte empresarial.

Independentment del sector o de l’estratègia, els empresaris de la taula rodona han coincidit en què qualsevol moviment que facin les companyies a partir d’ara ha de tenir en compte les persones i l’entorn ambiental i digital.

Més Informació
Lleida, marca global
La majoria dels participants a la Trobada del Pirineu troba el Brexit perjudicial
Estratègia: el que digui el client
Avui et destaquem
Comentaris