Els treballadors del Centre de Recanvis del Prat de Nissan han convocat una vaga indefinida a partir del dimarts 28 d'abril davant del temor que la planta tanqui, segons han explicat fonts sindicals. La fàbrica ocupa 120 empleats, i els representants estan citats a una medicació dilluns al Departament de Treball. Les mateixes fonts han exigit a l'empresa que "acabi amb els rumors" que els han arribat que hi haurà un tancament del centre. A més també estan preocupats pel futur del Centre Tècnic Europeu de Nissan, que dona feina a 400 persones.
Precisament, el conseller d'Empresa i Treball, Miquel Sàmper, s'ha reunit al llarg del matí amb el comitè d'empresa de Nissan, però també amb els de Nestlé i el de Ficosa, que han anunciat recentment expedients de regulació d'ocupació. En el cas de Nestlé afectaria 301 treballadors i en el de Ficosa a 172 a la planta de Viladecavalls.
Nestlé i Ficosa han anunciat recentment expedients de regulació d'ocupació
Sàmper, acompanyat pel secretari de Treball, Paco Ramos, i la directora de Relacions Laborals, Núria Gilgado, ha explicat als comitès de Nestlé i Ficosa que s'activaran tots els mecanismes necessaris per minimitzar-ne l'impacte.
Pel que fa a Nissan, durant la reunió els representants de la plantilla han exposat les raons que els han portat a convocar la vaga del 28 d'abril. La pròxima setmana, el conseller preveu mantenir reunions amb les direccions de les empreses.