L'operador de telecomunicacions Vera i l'objectiu dels dos milions de llars

Un dels grans objectius del nou operador és assolir una quota de mercat del 20% a Catalunya

Imatge d'un cablejat de fibra òptica | ACN - Marta Lluvich Imatge d'un cablejat de fibra òptica | ACN - Marta Lluvich

“Volem contribuir a la digitalització del territori i oferir la qualitat i el servei de proximitat que la gent ens demana”, expressa Marc Mundó, conseller delegat de Vera, per presentar la seva companyia. Des de principis d’any, el nou operador de telecomunicacions ha anat desplegant la seva activitat. Un moviment empresarial que té el seu origen en la fusió de Goufone (Osona), Iguana (Anoia) i Soom (Bages). El punt de partida de Vera ha estat una cartera de 50.000 llars i una xarxa pròpia que s’estén a quinze comarques: Anoia, Baix Llobregat, Alt Penedès, Bages, Moianès, Osona, Ripollès, Baix Empordà, Alt Empordà, la Selva, Berguedà, Vallès Oriental, Garrotxa, Maresme i Pla de l’Estany.

“Parlem de 450.000 unitats immobiliàries i de cara a l’any 2027 volem arribar als dos milions d’unitats”, explica Mundó en una conversa amb VIA Empresa. Amb estudis d’enginyeria industrial i electrònica per la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat de Vic, la trajectòria professional de Marc Mundó també s’explica pel seu pas per la ja esmentada Goufone, GurbTec i Altimiras Enginyers. La seu principal de Vera està situada a la població osonenca de Gurb, però l’empresa té altres delegacions a Igualada i Mataró. Aquestes ciutats, junt amb d’altres com Manresa o Berga, conformen la xarxa de botigues físiques. Punts des d’on Mundó i la resta del seu equip intenta donar a conèixer tots els seus serveis de connexió a internet, mitjançant fibra òptica, telefonia i serveis d’energia, sigui per comercialitzadora o autoconsum. 

En l’àmbit tècnic, com a tret característic, Vera intenta treure el cap al mercat amb un servei de connexió garantida per a empreses que, sota el criteri de Vera, garanteix el correcte funcionament dels negocis que depenen d’una connexió a internet. “Volem anar més enllà d’oferir solucions de connectivitat convencionals i ser uns referents no només en el món domèstic, sinó també per les empreses”, afirma Jordi Compte, director general de Vera. El departament d’empreses atén més de 4.000 clients. 

Catalunya i les expectatives de futur 

A l’hora de plantejar futurs horitzons i la possibilitat de fer alguna operació fora de Catalunya, Mundó descarta aquest plantejament. “No ho contemplem, ara mateix la nostra prioritat és consolidar-nos dins del mercat català”, manifesta l’alt directiu. Els esforços de Vera van encaminats a obtenir una quota de mercat d’un 20% i uns objectius de facturació de 38,5 milions d’euros. Una estratègia que, principalment, depèn d’una plantilla de 180 treballadors repartits per les següents àrees: comercial, atenció al client, gestió, administració, comunicació, màrqueting, producte, software, sistemes i enginyeria. 

vera
Imatge de Marc Mundó, conseller delegat de Vera | Cedida

“Des de Vera creiem que només podem transformar la vida de les persones si som capaços de presentar una oferta sòlida que garanteixi la millor connexió possible i una millor connectivitat”. Malgrat que gran part de les consultes dels clients són telefòniques i per altres canals online, l’operador de telecomunicacions no vol ubicar la botiga física en un escenari secundari, tenint en compte que un alt segment de població del món rural “potser no té les eines per fer segons quins tràmits”, recorda Mundó. A més de la seva xarxa pròpia, Vera assegura que garanteix la cobertura a la major part de Catalunya, gràcies a diferents acords amb altres operadors. 

Retornant al negoci de l’autoconsum, a l’alça des de l’esclat de la guerra d’Ucraïna, Vera ha registrat un augment “molt espectacular”. Malgrat que ja estiguin apareixent símptomes globals d’estancament, des de la direcció del grup de telecomunicacions es puntualitza que “ara és quan més plaques estem venent i amb un creixement sostingut”. Vera ofereix als seus clients l’opció de contractar el seu servei d’energia, 100% verda, pagant el seu consum a preu de mercat. El passat mes de setembre, la Generalitat va donar a conèixer que ha completat el desplegament de 5.112 quilòmetres de fibra òptica pública a tot el territori. Aquesta xifra, segons dades facilitades per la secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital, garanteix la connexió del 91% de la població de Catalunya. Els plans del Govern per l’any vinent impliquen assolir els 7.000 quilòmetres de fibra i una connexió pel 98% de la població catalana. 

Més informació
Neix un nou operador de telecomunicacions a la Catalunya Central
Zegona, el desconegut rei de les telecomunicacions
Parlem redueix un 24% les seves pèrdues
Avui et destaquem
El més llegit