Veritas va tancar els comptes del 2023 amb una facturació de 117 milions d'euros, un increment del 5% respecte a l'exercici anterior. La cadena de supermercats ecològics, que l'any passat va obrir nous punts de venda, ha anunciat que continuarà el seu procés d'expansió durant aquest 2024, amb 8 establiments nous i una inversió de 6 milions.
Els guanys es van concentrar sobretot al canal Veritas Eco Food Service, que va créixer un 13% interanualment. Aquesta filial del grup va assolir els 4 milions de facturació. També les dues botigues inaugurades a Molins de Rei i Arenys de Mar van generar noves vies d'ingressos, a més de crear 30 nous llocs de treball. En total, la companyia ocupa 826 persones actualment.
Només Veritas Eco Food Service va créixer un 13% i va facturar 4 milions d'euros l'any passat
"Els resultats del 2023 consoliden la nostra línia de creixement sostingut dels darrers anys, la satisfacció i la confiança dels consumidors per la proposta de valor de Veritas, i confirmen l'aposta per la diversificació d'unitats de negoci, com ara el canal professional o els centres de producció pròpia", ha explicat Anselmo Méndez, director general de Veritas. Des de la companyia asseguren que els seus supermercats compten amb més de 6.000 productes amb certificació ecològica i que afavoreixen el producte de proximitat i de temporada com a elements diferenciadors.
2024, any d'expansió territorial amb Andalusia al focus
D'altra banda, aquest 2024 serà clau per a la firma ecològica, donat que volen fer un salt important a Andalusia. Veritas ja ha informat que en les pròximes setmanes obrirà dos establiments a Estepona (Màlaga). L'empresa ha assegurat que és un indret clau pel seu "alt potencial, considerant la demanda no coberta de producte ecològic". Ara per ara, la companyia no té cap botiga al sud de l'Estat. A més de Catalunya i Andorra, operen a cinc comunitats autònomes: el País Basc, Navarra, les Illes Balears, Madrid i la Comunitat Valenciana.
Tot i això, Andalusia no serà l'únic punt amb nous supermercats Veritas aquest 2024. També estan previstes inauguracions a Reus (Tarragona) o Ciutat Quesada (Alacant). "Afrontem el nostre ambiciós pla d'expansió amb la il·lusió d'arribar a nous territoris, com ara Andalusia, i amb una previsió de creixement del 10% per al 2024", ha pronosticat Méndez. L'objectiu de la firma és arribar a més persones i esdevenir la referència dels clients que busquen alimentar-se de forma saludable.
Un context complicat
A més dels resultats, Veritas ha volgut recordar el complicat context en què treballa actualment, amb les reivindicacions del sector agrari i els canvis legislatius mediambientals a Europa. Cal recordar que la Comissió Europea ha retirat la proposta per reduir a la meitat l'ús de pesticides, decisió que suposa un fre en el camí cap a la transició ecològica. En aquest sentit, el director general de la cadena ha instat a les administracions a conciliar "les mesures d'impuls de la producció ecològica amb les necessitats del sector primari". A més, també ha demanat "mesures d'incentiu al consum de productes ecològics, que presenten avantatges científicament demostrats per a la salut del planeta i de les persones".