• Empresa
  • VetEasy, el Doctoralia dels animals

VetEasy, el Doctoralia dels animals

La startup catalana vol donar resposta digital a la creixent demanda de serveis veterinaris especialitzats

Laia Huguet, Bernat Huguet i Lali Gil, fundadors de VetEasy | Cedida
Laia Huguet, Bernat Huguet i Lali Gil, fundadors de VetEasy | Cedida
Elena Busquets | VIA Empresa
Directora de VIA Empresa
Barcelona
28 de Juliol de 2022
Act. 28 de Juliol de 2022

El nombre de gossos i gats domèstics que viuen a Espanya duplica el de menors de 15 anys. Concretament, i segons dades de l'INE, a Espanya hi ha 15 milions d'animals de companyia i 6,6 milions de nens menors de 15 anys. És més, a Espanya directament hi ha més llars amb mascotes que no pas amb nens, i la de les mascotes, a més, és una xifra que va en augment i que s'ha vist accelerada encara més arran de la pandèmia. Concretament, des del 2019 fins al 2021 el nombre de gossos i gats domèstics s'ha incrementat un 44%: ha passat dels 10,5 als 15,1 milions.

 

És lògic, per tant, que creixin els negocis orientats a les mascotes i, especialment, a la seva cura. Avui dia no és tan estrany que un gat faci una sessió d'acupuntura o que un gos visiti un traumatòleg o, fins i tot, un nutricionista. Les especialitats veterinàries són cada vegada més demandades, però no sempre és fàcil trobar-les. De fet, la barcelonina Laia Huguet va trigar gairebé un mes a trobar l'especialista adequat per tractar el trencament de lligaments que va patir el seu gos fa dos anys i que "el va tenir estirat a terra i patint durant totes aquelles setmanes", relata. Trobar l'especialista adient no va ser fàcil, i això que en va visitar quatre. Huguet diu que va recórrer al boca-orella, a fòrums i a recerques exhaustives per internet; i que en aquell moment es va adonar: "No havia de ser tan difícil".

Huguet: "Volem impulsar la digitalització del sector veterinari"

Així que de la dificultat personal, en va extreure una oportunitat: crear VetEasy, "el Doctoralia dels animals", explica Huguet, qui compta a l'equip fundador amb el seu germà Bernat Huguet i la Lali Gil. "Volem impulsar la digitalització del sector veterinari", afirma Huguet. Per a fer-ho, han creat un marketplace amb més de 3.500 centres i professionals veterinaris de tot l'Estat espanyol, per posar a l'abast del client els professionals i especialistes que necessiti per als seus animals. L'oferta és variada: hi ha consultes presencials, online i a domicili.

 

La startup, que actualment forma part d'un programa de preincubació de Barcelona Activa, va llançar una primera versió de la plataforma el juliol del 2021. Ara, després d'uns mesos de funcionament, i comprovant que hi ha una resposta positiva del mercat, es prepara per llançar al setembre una prova pilot de reserva de cites online. Ho farà de la mà de Qvet, un software especialitzat en clíniques veterinàries que té, de fet, més de 6.000 centres clients distribuïts a 30 països diferents. La prova pilot, que durarà tres mesos, consistirà a connectar l'agenda de 10 centres veterinaris a la web de VetEasy per tal que els clients puguin reservar les consultes directament des de la plataforma.

Huguet: "Un cop finalitzem la prova pilot, serà el moment de començar a monetitzar la gestió de la reserva"

VetEasy té una clara mentalitat emprenedora: la seva manera d'enfocar el negoci està impregnada de Lanzadera, Netmentora, Esade i ara també de Barcelona Activa, entitats on Huguet ha pogut participar a bootcamps i diferents programes d'acceleració i que li permeten tenir una visió constant de millora i pivotatge. "Un cop finalitzem la prova pilot, serà el moment de començar a monetitzar la gestió de la reserva, mitjançant un model Saas -software as a service-, i perfeccionar l'experiència de l'usuari", explica. La idea final és acabar fent tota la gestió de la reserva dels centres i agregar nous mòduls i funcionalitats que sumin trànsit a la web i enriqueixin l'experiència de l'usuari com, per exemple, oferir promocions d'activitats. "Fer un Groupon dins de VetEasy", afirma.

El 2023 també serà l'any de prioritzar l'experiència de l'usuari. "Estem molt centrats en l'usuari i volem desenvolupar el producte amb l'objectiu de millorar la seva experiència". De fet, per als inversors que participin en la ronda que tenen previst obrir a finals d'any només té dues condicions: "Que ens aportin i que comparteixin la nostra visió sobre l'usuari i el desenvolupament de producte". Huguet assegura que, per als propers exercicis, volen continuar prioritzant l'experiència de l'usuari per davant del cost.

En l'expansió territorial, VetEasy espera estar present a tot el territori espanyol però tenir una posició consolidada a Barcelona, Madrid i València ja en el 2023. Es tracta d'una decisió estratègica: Catalunya, la Comunitat de Madrid i la de València són les tres CCAA que encapçalen el rànquing estatal amb un volum més gran de mascotes.