• Empresa
  • voy! redefineix l'oci nocturn de Barcelona: la primera xarxa social de la festa ja és aquí

voy! redefineix l'oci nocturn de Barcelona: la primera xarxa social de la festa ja és aquí

L'aplicació, que ha aterrat a Barcelona, funciona com a guia de preus, codi de vestimenta i afluència de gent, alhora que connecta els seus usuaris

voy! funciona des d'aquest 2024 i busca ampliar la seva presència a més ciutats de l'Estat | voyapp.es
voy! funciona des d'aquest 2024 i busca ampliar la seva presència a més ciutats de l'Estat | voyapp.es
Carlos Rojas | VIA Empresa
Periodista
Barcelona
10 d'Agost de 2024
Act. 10 d'Agost de 2024

Quants cops t'ha passat allò de voler sortir de festa amb els teus amics i amigues i no saber on? Quants minuts de la teva vida has perdut buscant locals i discoteques que estiguin a prop, oberts i tinguin el tipus d'ambient que vols? Precisament una d'aquestes situacions va idear voy!, l'aplicació que vol ser la xarxa social de l'oci nocturn i que acaba d'aterrar a Barcelona. El seu creador, l'actor Carlos Camino, fa gairebé una dècada que treballa en un projecte que aspira a esdevenir "el Waze de la nit", amb informació al minut de l'estat de totes les discoteques i locals de festa de Barcelona i la resta de ciutats en què opera: preus, codis de vestimenta, edat mínima, promocions i la quantitat de cues, entre altres característiques.

 

Tot plegat, però, va començar a Madrid, lloc de residència del seu impulsor, que recorda a VIA Empresa que "les bones idees sempre sorgeixen de la necessitat". A ell li va succeir una nit del 2016, mentre feia unes copes amb els seus amics. "Ens preguntàvem on sortir i em vaig adonar que sempre teníem la mateixa conversa amb les mateixes preguntes: quin lloc estarà ple, quin buit, el preu de l'entrada, si em deixaran entrar amb aquesta roba, si hi haurà molta cua, etc.", explica Camino. L'endemà, va començar a treballar en el disseny juntament amb el seu germà Luis i a estudiar com donar forma al projecte. "No tenia ni idea de com muntar una startup perquè només havia estudiat la carrera d'actor", reconeix.

 

Van passar els anys i els dos germans van anar a poc a poc aconseguint el finançament necessari per donar vida a l'app, que va començar el seu desenvolupament a finals del 2018. Quatre anys després, un cop van convèncer diversos inversors i després de superar diversos contratemps, van estrenar una versió beta que va durar sis mesos. Amb ella van poder estudiar els punts forts i febles del projecte i acabar d'ultimar el producte. Així fins que el març passat van llançar oficialment voy!. Primer van començar a Madrid, però han tingut tant èxit (ja compten amb 50.000 usuaris) que ràpidament han fet el salt a Barcelona. "Ha sigut complicat perquè nosaltres coneixíem els locals de Madrid, però no tant els de Barcelona", admet el fundador. L'aplicació compta amb un equip de vendes que estudia els llocs més destacats de la capital catalana i contacta amb ells per afegir-los a la seva base de dades. "Parlar amb discoteques és complicat", assegura Camino, que explica que "a Madrid, moltes vegades fins i tot vam haver d'anar presencialment als locals a la una de la matinada perquè els porters ens donessin la informació que necessitàvem".

L'objectiu, convertir-se en el Waze de la festa

Si un obre l'app de voy!, es troba amb una interfície que mostra directament els plans actualitzats que ofereix la ciutat aquella nit. Hi ha dues pestanyes: Plans i Què es cou. La primera ofereix diferents propostes segons el que busquem: terrasses, karaokes, LGTBIQ+, beerpong, rock... D'altra banda, la segona és un petit espai on les discoteques poden anunciar, en format publicació d'Instagram, qualsevol cosa que passi o que estigui succeint al seu local aquella nit, així com publicar alguna promoció, com ara una copa gratis o entrada gratuïta fins a certa hora.

 

A la lupa, es pot cercar per nom del local, tot i que l'app ja t'ensenya de primeres quins són els negocis més buscats o amb millor reputació. Cada un d'ells té el seu propi perfil on s'especifica la música que hi haurà, l'edat mínima, el preu de l'entrada o el codi de vestimenta, entre altres coses. A la nit, els usuaris que han anat allà poden afegir informació de valor, com ara el temps d'espera de les cues, l'ambient que hi ha o la proporció entre homes i dones.

Però no és l'única funció. La gent també es pot afegir com a amic, igual que a les xarxes socials convencionals, i mostrar al seu perfil on sortirà aquella nit. "Moltes vegades passa que surts a un lloc amb dos amics i l'endemà et ve un altre i et diu “si ho arribo a saber, hi hagués anat”. O al revés, a vegades et quedes a casa perquè els cinc primers amics amb què parles no volen sortir, però després veus que justament un altre amic sí que va sortir. Per evitar-te haver d'escriure a 50 persones, ho tens tot a l'app", comenta Camino, que afegeix que la seva idea original era oferir únicament la informació social, però van haver d'aprofundir-la i afegir detalls bàsics perquè la proposta tingués valor des del principi. "Vam entendre que si fèiem allò, el primer dia que la llancéssim i no hi hagués usuaris ningú podria afegir aquesta informació", assegura.

Les "recompenses Pokémon", la funció estrella de voy!

Una de les característiques que més ha agradat als primers usuaris de la plataforma és els premis que inclou. I és que voy! ofereix xarrups, copes o entrades gratuïtes a certs establiments. Existeixen dos tipus de recompenses: per una banda hi ha els beneficis que cada local decideix oferir en base al nivell de l'usuari en aquella discoteca i després les promocions que apareixen en forma de notificacions push per a tots els usuaris que el local triï, al marge del seu nivell en aquell lloc. Camino defineix les primeres com el "model Pokémon", ja que els usuaris poden pujar de nivell als diferents locals en funció de si van més o menys i dels reports que fan. "Al final, és una barra blava que va pujant amb els punts d'experiència, igual que Pokémon", apunta el fundador. Això sí, cada negoci tria els premis que atorga i a quin nivell. Per exemple, una discoteca pot regalar una copa al nivell 3 i una altra fer-ho al nivell 8.

Pel que fa a les promocions, és una eina que l'app posa a disposició dels negocis per arribar al seu públic objectiu. Poden llançar ofertes que s'avisen als usuaris de la ciutat a través de notificacions push. "D'aquesta manera, les discoteques que encara no són tan populars i volen donar-se a conèixer poden també arribar al gran públic”, explica Camino.

Per facilitar encara més la relació amb les discoteques, voy! ha afegit al seu web un formulari perquè els locals que vulguin, puguin inscriure's ràpidament a l'app

Malgrat aquests avantatges, no tots els locals van rebre amb entusiasme la proposta al principi. "Alguns ens deien que era una altra aplicació més de festa i que estaven una mica cansats del tema. A vegades ens penjaven sense escoltar-nos i després trucaven mesos més tard i ens deien que s'ho havien pensat millor i que sí que volien formar-ne part", revela Camino. Tot i això, el creador de voy! assegura que "hi ha de tot" i que "ara és molt més fàcil parlar amb elles que fa un any i mig, segurament perquè quan els truquem, ja han sentit a parlar de nosaltres". Per facilitar encara més la relació, han afegit al seu web un formulari perquè els locals que vulguin, puguin inscriure's ràpidament. "Cada dia rebem unes tres o quatre sol·licituds al correu electrònic, després nosaltres revisem la informació i decidim si els afegim o no", aclareix l'empresari, que admet que li han hagut de dir que no a alguns restaurants.

La publicitat i l'expansió, reptes de futur

De moment, voy! no compta amb cap banner publicitari, però això canviarà ben aviat. "La idea és que la nostra publicitat sigui no invasiva i de valor", explica Camino. "Mai posarem pop-ups, ni anuncis d'empreses que no estiguin relacionades amb l'oci nocturn", afegeix. En aquest sentit, revela que ja estan negociant amb marques de begudes alcohòliques perquè comencin a promocionar-se a partir del setembre o l'octubre. "Els seus anuncis tindran el mateix disseny de l'aplicació i el format que fem servir per mostrar les discoteques", subratlla el creador de la plataforma.

Camino: "Volem que la marca pugui dir a quins locals estarà cada nit i on farà promocions per als usuaris de l'aplicació"

A més, com a novetat, volen que els anunciants no utilitzin voy! únicament per la publicitat, sinó per aportar valor a l'usuari. "Volem que la marca pugui dir a quins locals estarà cada nit i on farà promocions per als usuaris de l'aplicació. Ja estem parlant amb algunes i, a més del tracte econòmic, volem saber què faran per millorar de l'experiència de l'usuari", assenyala Camino.

D'altra banda, també treballen per començar a operar fora de les dues ciutats més grans de l'Estat. "La idea és ser a tot arreu", diu Camino, que explica que ja han afegit llocs com Santander, Eivissa o Sevilla, però encara no s'estan anunciant allà perquè no han tancat les promocions i beneficis amb les discoteques locals. Mentre negocien amb elles, ja pensen en el següent pas. "Volem arribar a tota Espanya primer i després sortir a fora", explica el fundador. Són les primeres passes de voy!, un projecte que tot just acaba de començar la seva particular festa.