Wallbox guanya múscul financer amb 29 milions de Generac, Riberas i Iberdrola

La companyia dels Estats Units Generac Power incorporarà un representant al consell d’administració de l’empresa catalana

El carregador Supernova 150, exposat a l'Automobile | ACN El carregador Supernova 150, exposat a l'Automobile | ACN

L’empresa nordamericana Generac Power entrarà en l’accionariat de Wallbox amb una participació minoritària, en el marc d’una ampliació de capital de 31,6 milions de dòlars -uns 29 milions d’euros- que també inclou altres inversors. Generac Power és líder als Estats Units dedicada a la fabricació de generadors i solucions d’energia tant en sistemes residencials com industrials, i l’aliança amb Wallbox permetrà a la companyia catalana accés als seus clients i la seva xarxa de distribució. El pacte preveu que un representant de Generac s’incorpori al consell d’administració de Wallbox, cosa que implica que adquirirà com a mínim un 3% de les accions. L’ampliació preveu que cada acció es compri per 3,05 dòlars, el doble del valor de mercat.

L'ampliació de capital, que es tancarà el dia 13 de desembre, també inclou la participació d'altres inversors que ja són a Wallbox, com Iberdrola o el propi soci fundador, Enric Asunción. Segons el cofundador i CEO de Wallbox, Enric Asunción, la unió entre les dues empreses oferirà un “nivell d’accessibilitat que avui encara no existeix al mercat” i permetrà aportar “més valor” a clients i accionistes. 

Segons expliquen les dues empreses en un comunicat, l’acord permetrà a Generac oferir als seus clients les solucions de càrrega de vehicles elèctrics de Wallbox, que inclouen carregadors d’ús domèstic i el carregador bidireccional Quasar 2, així com el Supernova. A més, Generac podrà accedir als serveis d’instal·lació de COIL, l’empresa instal·ladora líder als Estats Units que la catalana va adquirir l’any passat.  

El pacte preveu que un representant de Generac s’incorpori al consell d’administració de Wallbox

Els Estats Units és un país que pateix freqüents apagades elèctriques, que es calcula que costen 150 bilions de dòlars anuals en pèrdues. L’aliança entre Generac i Wallbox permetrà accelerar el desenvolupament d’ecosistemes energètics per establiments comercials d’accés públic, com supermercats, centres comercials o restaurants, afirmen les dues empreses. 

Aaron Jagdfeld, president i CEO de Generac, ha destacat que l’aliança permetrà a la companyia entrar al mercat de la recàrrega de vehicles amb una “tecnologia líder”. “El nostre pla és seguir integrant tecnologies entre Wallbox i Generac i aprofitar la força conjunta de les nostres marques per oferir una línia més àmplia de solucions tant residencials com comercials”,  ha afegit. 

Més informació
Wallbox s'estanca en les pèrdues: 28,3 milions durant el tercer trimestre
Nou récord de Wallbox: més de mig milió de carregadors venuts a tot el món
Avui et destaquem
El més llegit