Wallbox, l'unicorn que debuta a la borsa novaiorquesa

Les accions de l’empresa de càrrega energètica cotitzaran a 10 dòlars per acció, el que equival a aproximadament 8,60 euros

L'equip de Wallbox a la borsa de Nova York. | Cedida L'equip de Wallbox a la borsa de Nova York. | Cedida

La sostenibilitat es pot convertir en un negoci. Avui dia, les empreses que treballen per trobar energies renovables tenen un valor afegit en la societat i, a més a més, comencen a créixer de manera exponencial, arribant a equiparar-se a grans multinacionals que han estat allà sempre. Aquest és el cas de Wallbox, l’unicorn espanyol que fabrica carregadors dels cotxes elèctrics i que acaba d’entrar a cotitzar a la borsa de Nova York (NYSE).

"La nostra entrada en els mercats públics representa el següent pas natural per a la nostra empresa, ja que la demanda d'infraestructures de càrrega de vehicles elèctrics i de gestió de l'energia està creixent constantment a tot el món", afirma Enric Asunción, cofundador i CEO de Wallbox. L’empresa, que debuta gràcies a haver completat la seva combinació de negocis amb Kensington Capital Acquisition Corp. II (NYSE: KCAC) -una empresa d'adquisició de propòsit especial (SPAC)-, obté una valoració 1.500 milions de dòlars (uns 1.289 milions d’euros aproximadament). Tal com s’ha estipulat, les accions de l’empresa cotitzaran a 10 dòlars per acció, el que equival a aproximadament 8,60 euros.

Aquesta nova etapa suposa un gran canvi per a la companyia, ja que suposarà uns ingressos nets d’aproximadament 252 milions de dòlars (uns 216 milions d’euros). Aquesta quantitat anirà destinada a “cobrir inversions per tal de seguir avançant en el pla de negoci de Wallbox”, explica Asunción. I és que la companyia de carregadors ha ampliat les seves línies de negoci cap a l’horitzó de les empreses i les administracions públiques. Segons les dades que la mateixa companyia fa públiques, un 40% de les seves vendes són per a fabricants de cotxes i empreses elèctriques; un altre 40% per a distribuïdors; i el 20% restant constitueix les vendes directes: “Som best seller d’Amazon als Estats Units”, detalla el CEO de Wallbox.

Asunción: “Som best seller d’Amazon als Estats Units”

El pla de negoci de l'empresa es basa en el ràpid creixement previst per al mercat del cotxe elèctric, en el qual, segons Asunción, "encara s'han d'instal·lar el 97% dels punts de recàrrega" que es necessitaran a escala global. "Estem en un punt de creixement exponencial del cotxe elèctric i el que més creixerà és el punt de càrrega", recorda el directiu. Pel que fa al mercat espanyol, Wallbox espera que segueixi sent un mercat creixent, tot i això, el cofundador també recorda que “no es troba dins del top 5 de millors mercats per a la companyia”.

El inversors de la companyia

Després de l'operació, els actuals inversors, com Iberdrola en l’àmbit de l’Estat, mantenen el 83% del capital social de Wallbox, amb un contracte de permanència d’un any firmat, segons apunten fonts de l’empresa. En el cas dels percentatges restants, un 17% es reparteix entre els participants en el pipe, la SPAC en si i els sponsors de la SPAC.

Més info: Wallbox, el nou unicorn amb seu a Barcelona

Wallbox té per objectiu ser el líder mundial de càrrega energètica, i no només per a la llar -com havien encarat el projecte en un principi- sinó de manera global en tots els àmbits, tant públics com privats. Així doncs, aquest unicorn debuta a la borsa americana amb la intenció de seguir creixent i sense prestar massa atenció a la valoració monetària que se’ls ha fet, ja que segons Asunción: “Els accionistes estan interessats en els objectius a llarg termini, per tant, no especulem amb el valor de l’acció”.

Més informació
Wallbox obté 27 milions d'euros en ingressos pel creixement internacional
Wallbox obre una nova botiga experiencial a Barcelona
Avui et destaquem
El més llegit