• Empresa
  • Wayne Griffiths: "La marca Seat seguirà"

Wayne Griffiths: "La marca Seat seguirà"

El president de la companyia assegura que el futur passa per fer "cotxes desitjables" i basats en l'electrificació

El president de Seat i CEO de Cupra, Wayne Griffiths | ACN
El president de Seat i CEO de Cupra, Wayne Griffiths | ACN
Redacción VIA Empresa | ACN
Barcelona
08 de Juny de 2022
Act. 08 de Juny de 2022

 El president de Seat, Wayne Griffiths, assegura que la marca Seat "seguirà". Així ho ha manifestat a la presentació dels tres nous models de la marca Cupra i els quatre dissenys dels Leon, Born i Formentor, en un acte a Sant Pere de Ribes. "La marca Seat seguirà", ha assegurat Griffiths, que vincula el futur i el camí a seguir a fer "cotxes més desitjables" i vinculats amb l'electrificació, que considera el futur de l'automoció. En aquest sentit, ha assegurat que Martorell "té potencial" i que segueix lluitant perquè la planta sigui competitiva, amb nous projectes, com ara el vehicle que ha de ser el nou buc insígnia de Cupra, l'UrbanRebel, i que es fabricarà des de la planta catalana.

 

Griffiths ha assenyalat que el camí de Cupra en els seus primers quatre anys de vida és remarcable, si bé això no ha de fer ombra al projecte d'èxit de Seat. "Hem transformat l'empresa a la producció de cotxes elèctrics, amb un negoci sostenible, i això és una feinada enorme perquè són moltes transformacions a la vegada, però això no vol dir res dolent contra Seat", ha dit. "La marca Seat seguirà amb els cotxes que té fins ara, on hi hem invertit milers de milions d'euros, com el Leon, al qual hi vam invertir mil milions d'euros", ha afegit Griffiths. En aquest sentit, ha assegurat que el futur de la firma és seguir produint cotxes en el futur, "més desitjables i basats en l'electricitat".

Sobre la planta de Martorell, ha defensat el seu potencial, motiu pel qual assegura que lluita perquè segueixi sent competitiva amb nous projectes, com el de la producció del Cupra UrbanRebel, el buc insígnia de la firma amb la vista posada al 2025. Cupra i Seat, considera, van de la mà, i quant millor li vagi a una marca, millor li anirà a l'altra, si bé la previsió és que al 2023 Cupra superi Seat en facturació.

 

De cara al segon semestre de 2022, Griffiths assegura que vol ser optimista, després d'encadenar crisis com les dels semiconductors, les matèries primeres i la invasió d'Ucraïna: "Ens hem d'acostumar a afrontar el que vingui i fer-ho tan bé com es pugui", assegura.