Els cellers catalans promouen els seus vins a la Xina

El país asiàtic és el sisè consumidor mundial en volum de vi

Imatge d'una fira de vins a Shanghai | PRODECA Imatge d'una fira de vins a Shanghai | PRODECA

Un grup de 15 cellers catalans, sota el lideratge de Prodeca, han donat a conèixer els seus vins a la fira Prowine Shanghai, un dels esdeveniments comercials més importants del sector al continent asiàtic. L’esdeveniment s’ha celebrat aquesta setmana a la ciutat xinesa. Bell Cros (Priorat), Buil & Giné (Priorat), Cal Bessó (Priorat), Castell d’Or (Alt Camp), Celler Capçanes (Priorat), Celler Laurona (Priorat), Celler Vendrell Rived (Priorat), Clost Montblanc (Conca de Barberà), Coca i Fitó (Priorat), DO Montsant, De Muller (Baix Camp), Domenio (Baix Penedès), Grup Oliveda (Alt Empordà), Llopart (Alt Penedès) i Vinyes Domènech (Priorat) han conformat la representació catalana. Actualment, la Xina és un dels principals mercats més importants per al sector agroalimentari català.

El país asiàtic és el sisè consumidor mundial en volum de vi (1.023 milions de litres l'any 2022) i el segon mercat en valor (24.899 milions d’euros) després dels Estats Units. “Abans de la pandèmia, el sector ja treballava comercialment en aquest mercat. Les restriccions han afectat i ara des de la DO hem de recolzar i acompanyar als nostres cellers per facilitar que puguin fer-hi negoci”, afirmava Pilar Just, presidenta de la DO Montsant. Les previsions pels pròxims 5 anys, segons dades d'Euromonitor International Ltd denoten que el vi escumós experimentarà un fort repunt amb un creixement estimat de pràcticament un 30% en valor i un 16% en volum respecte al 2022. 

Per a la resta de vins es preveu un decrement del 14,% en volum i un increment del 4% el valor; estimació que s'alinea amb el fet que cada vegada s'estan valorant més els vins per part dels consumidors, tal com ens indica el creixement sostingut del preu mitjà. Des de l’estiu, l'aerolínia Air China ofereix tres vols setmanals que tenen lloc els dimarts, dijous i dissabtes, i que connectaran la capital catalana i Pequín. Air China ja oferia aquesta ruta fins al 2020, quan la va suprimir per la pandèmia. Tot i això, ho fa amb un trajecte menys, ja que fins aleshores es feien quatre freqüències setmanals. La ruta s'ofereix amb un Airbus A-330 i la companyia encara està pendent de recuperar la connexió amb Hong Kong. 

Més informació
La Xina injecta 12.800 milions als seus bancs
La Xina rebaixa per sorpresa els tipus d'interès per impulsar l'economia
La veritat del vi està en el preu del raïm
Avui et destaquem
El més llegit