Banc Sabadell guiarà les empreses en el seu procés digital

L'entitat implanta en les seves oficines la figura del director de digitalització per acompanyar els seus clients en aquesta transformació

La importància de la digitalització a les empreses | iStock La importància de la digitalització a les empreses | iStock

El Banc Sabadell dóna un pas mes en el seu camí cap a la transformació digital. El seu objectiu és centrar-se en les necessitats digitals de les empreses i, per fer-ho, ha activat un pla d'acció per acompanyar-les en la seva digitalització de forma individualitzada.

L'entitat sosté que "aquesta transformació és el veritable repte per a totes les empreses" i, justament per això, asseguren que "volem que els nostres clients ens vegin com alguna cosa més que un banc: un partner disposat a acompanyar-los en els seus desafiaments digitals perquè siguin més competitius en els seus negocis".

El Banc Sabadell ja fa anys que segueix aquest camí. Va implementar vehicles d'inversió i suport a les startups tecnològiques amb BStartut, Sabadell Venture Capital i Innocells. A més, també ha col·laborat amb altres entitats per treure al carrer plataformes com Bizum o Red Lyra.

Assessor transversal

Entre les novetats d'aquest pla d'acció s'hi troba la implantació d'una figura pionera a la xarxa comercial de la banca espanyola. És el director de digitalització d'empreses, que tindrà el rol d'ajudar els clients perquè utilitzin les funcionalitats digitals que el banc posa a la seva disposició. La seva idea és fer-ho "de manera personalitzada, ajustant-nos a la seva casuística i utilitzant recursos innovadors com xats proactius perquè rebin un servei proper i de qualitat".

A banda d'això, i a més llarg termini, el Banc Sabadell vol erigir -i evolucionar- aquesta figura com a un assessor transversal perquè les empreses que no hagin donat el salt digital o que trobin dificultats per a fer-ho comptin amb l'entitat "com el seu millor aliat.

Aquest compromís sorgeix arran del Programa Compromís Empreses, una iniciativa que el Banc Sabadell va posar en marxa ara fa quatre anys. A través d'això, el banc assumeix per escrit en un contracte un conjunt de compromisos irrenunciables amb els seus clients. Entre ells, el de donar resposta a qualsevol sol·licitud de préstec en un termini màxim de set dies o, ara, el d'acompanyar el client pel seu procés de digitalització.

"Espanya és la cinquena economia d'Europa, però cau al 14è lloc de la Unió Europea quan s'analitza el seu desenvolupament digital"

Segons recorden des de l'entitat, "Espanya és la cinquena economia d'Europa, però cau al 14è lloc de la Unió Europea quan s'analitza el seu desenvolupament digital". Per aquest motiu, la figura del director de digitalització s'establirà com la d'un conseller per a les empreses, sobretot per optimitzar i transformar el seu negoci en àmbits com l'ecommerce, l'exploració de dades, el posicionament en màrqueting digital o la ciberseguretat.

El Banc Sabadell compta amb 4,7 milions de clients digitals i el 18% del total de les seves vendes a Espanya s'emmarca en l'entorn online, però, com asseguren, "el contacte amb el client continua sent molt important" i, per a certes qüestions, "necessita veure algú amb cara i ulls, algú que constitueixi el seu referent".

Més informació
Banc Sabadell i Alibaba s'alien per pagar als comerços
La Fundació Banc Sabadell no es resisteix a la bioquímica
El Banc Sabadell i Asabys Partners s'arrisquen per la salut
Avui et destaquem
El més llegit