La cultura startup es menja el boicot

Glovo, SocialCar i HolaLuz elogien el talent de l'equip i alerten que "hi ha molt boicotejador"

Sacha Michaud (Glovo), Mar Alaracón (SocialCar) i Carlota Pi (HolaLuz) durant l'esmorzar organitzat per 'Expansión'. | VC Sacha Michaud (Glovo), Mar Alaracón (SocialCar) i Carlota Pi (HolaLuz) durant l'esmorzar organitzat per 'Expansión'. | VC

Deia el filòsof Peter Drucker que "la cultura es menja l'estratègia per esmorzar". Tres startups catalanes d'èxit com són Glovo, SocialCar i HolaLuz s'han posat d'acord a l'hora de reivindicar la importància de tenir un equip A, com el de la famosa sèrie nord-americana, que estigui alineat amb la cultura de l'empresa per triomfar. 

Cada cas és un món, però sovint la fórmula guarda paral·lelismes. "És absolutament imprescindible tenir l'equip A i no hi ha res més catalitzador que et diguin que és impossible", assegurava la fundadora i CEO de HolaLuz, Carlota Pi, durant un esmorzar organitzat per Expansión. El cofundador de Glovo, Sacha Michaud, defensa que s'ha de persistir per trobar el millor talent i sobretot, aquells que millor entenguin el modus vivendi i operandi de la startup on treballen.

Michaud: "L'avantatge dels petits contra els grans és 'el mind to market', provar i equivocar-se abans que la perfecció"

"L'avantatge dels petits contra els grans és el mind to market, provar i equivocar-se abans que la perfecció", ha afegit. En aquesta mateixa línia, la fundadora i CEO de SocialCar, Mar Alarcón, ja alertava durant l'últim First Tuesday presentat per Carlos Blanco que "si vols mesurar molt les coses mai no llançaràs res". Dels errors també s'aprèn i sovint amb cultura positiva. 

Més info: Alarcón: "És mentida que l'emprenedor surt de la zona de comfort"

La inspiració sorgeix d'on menys t'ho esperes. HolaLuz va néixer d'unes cerveses i un treball sobre energia verda, SocialCar és la història d'amor d'Alarcón amb el seu marit i soci Francesc Queralt que va sobre rodes i Glovo és fruit del American Dream d'Òscar Pierre i Michaud. "Quan ho vam crear ens van dir que estàvem com una cabra, que era impossible i que la gent estava enganxada al seu cotxe. Fora les etiquetes", recorda Alarcón.

Alarcón: "Quan ho vam crear ens van dir que estàvem com una cabra i que era impossible"

Els resultats no admeten massa dubtes: HolaLuz té 400 clients nous cada dia, SocialCar té 200.000 usuaris compartint vehicle i Glovo té 12.000 glovers i ja ronda 20 països en menys de tres anys des de la seva creació. Encara hi ha lloc per una queixa generalitzada: "No sabem què tributar i anem a per la innovació, el progrés i la societat de la informació" i "l'economia col·laborativa s'ha demonitzat". 

Per si de cas, Michaud ha preferit curar-se en salut a la cursa de les estrelles emprenedores: "Recomano a aquells que comencen que no escoltin a cap emprenedor d'èxit". I amb un somriure, Alarcón ha assentit: "Hi ha molt boicotejador". L'equip A al rescat. 

Més informació
"Molta gent no sap que es pot canviar de companyia elèctrica"
Oscar Pierre: "Estem obsessionats amb ser rendibles"
El semàfor vermell de Luca de Meo a Colau
Avui et destaquem
El més llegit