Facebook es posa seriós amb la propaganda política

La xarxa social restringirà els anuncis electorals aplicant regles més estrictes i requerint una identificació més detallades a aquells que paguen les campanyes

Facebook restringirà la propaganda política a la xarxa social | iStock
Facebook restringirà la propaganda política a la xarxa social | iStock

Facebook restringirà la propaganda política a la xarxa social. A partir de mitjans de setembre del 2019, la plataforma aplicarà regles més estrictes i requerirà una identificació més detallada a aquells que paguen els anuncis electorals. Així ho han anunciat quan queda poc més d'un any per a les eleccions dels Estats Units i ho fan després que fossin criticats durant la campanya electoral en què Donald Trump va assolir la presidència dels EUA.

Més info: T’escolta Facebook el mòbil? No ets tan especial.

La xarxa social exigirà informació sobre qui finança les campanyes tant a la seva plataforma com a Instragram i, de fet, ja compta amb unes normes que requereixen la identificació dels autors dels anuncis polítics. Per complir amb els requisits, la companyia pot aportar el seu número d'identificació fiscal o bé les campanyes poden aportar les dades del seu registre davant la Comissió Federal.

Per la seva banda, les firmes més petites poden aportar un número de telèfon, una adreça electrònica i postal, un lloc web amb un domini que correspongui a la resta de la informació i la identificació personal de la persona que compra els anuncis. D'aquesta manera, Facebook classificaria les campanyes com a autoritzades.

Més regulació governamental

Ara bé, segons la directora de relacions públiques del gegant de les xarxes socials, Kathie Harbath, l'empresa no té atribucions legals per verificar aquesta informació i és justament per això que esperen que "hi hagi més reglamentació governamental en aquest espai".

I és que la plataforma, que porta requerint des del maig del 2018 als responsables de propaganda política que incloguin una declaració identificant qui paga la propaganda, ha detectat que alguns anunciants aporten informació errònia i d'altres han provat de registrar-se com a organitzacions que no existeixen.

Segons el grup demòcrata que analitza la propaganda digital Bully Pulpit Interactive, des de principis d'any la campanya de Trump i la dels aspirants presidencials Tom Steyer, Kirsten Gillirand, Bernie Sanders, Elizabeth Warren, Joe Biden, Pete Buttigieg i Kamala Harris ja han gastat, en conjunt, més de 25 milions de dòlars en anuncis a Facebook.

Més Informació
Libra: Facebook amenaça el sistema financer
La moneda pròpia de Facebook veurà la llum el 2020
"La pel·lícula de Facebook ha fet molt mal entre emprenedors"
Avui et destaquem
Comentaris