Per què una empresa canvia de nom?

Gas Natural Fenosa passa a dir-se Naturgy amb "una nova imatge, més moderna, digital i global"

Francisco Reynés, president de Naturgy | Cedida
Francisco Reynés, president de Naturgy | Cedida

Marca nova, vida nova. Canviar de nom no és fàcil ni per a persones ni per a empreses. No tant per la paperassa que suposa que també sinó més aviat per una qüestió d'identitat i d'estratègia. Ara, Gas Natural Fenosa és Naturgy. Però, per què aquest canvi? Segons el president de la multinacional, Francisco Reynés, "amb Naturgy, construïm una marca internacional, adaptada a tots els mercats globals on tenim presència i on la tindrem en el futur".

Reynés: "Volem ser un 'player' internacional centrat en la creació de valor”

En aquest cas, el canvi de rumb després de 175 anys d'història és prou clar: "Una nova imatge, més moderna, digital i global, respectuosa amb l'entorn i la societat i representativa de la nova etapa que comencem". Sense començar de nou però amb l'objectiu renovat d'encarar nous reptes, guanyar proximitat amb els clients i encara més compromís amb el medi ambient.

Simples, digitals i àgils

Es tracta de fer fàcil allò més complicat: comunicar a través d'una nova marca i un nou logo, també digitalitzable i també internacional. No hi falten els tres colors corporatius: el blau, el taronja i el blanc. El passat és herència i el futur, tot un repte. Des de la multinacional energètica defensen "la innovació tecnològica, la digitalització, la simplicitat i la globalitat" com a nous eixos de la casa.

"La companyia no comença de zero. Ja som reconeguts per una energètica pròxima i compromesa amb els nostres clients. Però a partir d'ara ho serem encara més. Anirem més lluny, fent la vida més fàcil als nostres clients gràcies a la tecnologia, i satisfent les seves necessitats. Serem més simples, més digitals i ens preocuparem per ser més àgils", afegeix Reynés.

Marca nova, estratègia nova

La creació de Naturgy va en línia amb un nou Pla Estratègic 2018-2022. Marca nova, estratègia nova. Entre els seus nous objectius financers figuren assolir un Ebitda de 5.000 milions d'euros i un benefici net de 1.800 milions d'euros de cara al 2022. A tall de comparació, va tancar el 2017 amb un Ebitda de 3.915 milions d'euros i un benefici net de 1.360 milions d'euros.

Alhora, la multinacional vol assolir un augment del dividend per acció d'almenys un 5% per any fins els 1,59 euros per acció el 2022 i preveu invertir 8.400 milions d'euros durant el període 2018-2022, dels quals 5.300 milions d'euros es destinaran a creixement sobretot en negocis de gas i electricitat així com infraestructures regulades. S'espera que el mercat espanyol representi com a màxim un 40% de la seva activitat quan finalitzi el pla estratègic.

S'espera que el mercat espanyol representi com a màxim un 40% el 2022

Paral·lelament, es preveu reduir les despeses operatives anuals en 500 milions d'euros de cara al 2022 i simplificar el govern corporatiu per "agilitzar la presa de decisions i redissenyar l'estructura organitzativa amb més autonomia i responsabilitat". Tant és així que la companyia ja es va reestructurar a principis de juny en quatre grans àrees: gas i electricitat, infraestructures, infraestructures de Llatinoamèrica Zona Sud i Zona Nord.

"Volem convertir-nos en un player internacional centrat no tant en la mida sinó en la creació de valor pels nostres stakeholders", conclou Reynés. La marca és estratègia i l'estratègia és marca: Gas Natural Fenosa és passat i Naturgy és ja present i futur.

Més informació
La marca Barcelona, en procés
Lleida, marca global
Sónar, una marca catalana universal. Literalment
Avui et destaquem
Comentaris