Els informàtics de Google es queden fora del mapa

La companyia duu els seus treballadors a una ciutat desconeguda perquè es perdin i millorin així l’aplicació Google Maps

Els enginyers del Google Maps realitzen viatges per millorar l'aplicació | iStock Els enginyers del Google Maps realitzen viatges per millorar l'aplicació | iStock

Et deixen en una ciutat desconeguda, sense indicacions i sense mapa. Què fas? Doncs si tens sort i disposes d’un smartphone i d’Internet al mòbil, obres l’aplicació de Google Maps. Això és el que fa el gegant tecnològic amb els seus treballadors per tal de millorar la seva aplicació. No hi ha res millor que la mateixa experiència de l’usuari per trobar, en el moment de més necessitat, quins aspectes fallen del mapa i com es pot donar una millor solució.

“Amb aquests viatges immersius és com fem desenvolupament de productes a Google”, assenyala el cap de disseny de producte de la companyia, Jens Riegelsberger durant una ponència al 4YFN. Des de fa 10 anys, el gegant tecnològic organitza viatges amb els seus informàtics a diferents llocs del món per tal que utilitzin els mitjans de transport i passegin pels carrers de la ciutat. Només d’aquesta forma els empleats poden oferir la millor ruta del Google Maps.

Més info: Google i la regla del 80-20 per innovar

“Les millores no es fan al laboratori, sinó al carrer i parlant amb la gent”, apunta Riegelsberger. Així que l’any 2011 un grup d’enginyers i dissenyadors van partir cap a Àsia i d’aquest viatge immersiu es van adonar que la gent no utilitza els noms dels carrers per ubicar-se, sinó que eren més importants espais o edificis reconeguts com estacions de trens o botigues.

I és que, des de sempre, Google busca el feedback dels seus usuaris, perquè són ells millor que ningú els que detecten aspectes a canviar. És per això que aquests viatges s’han convertit en un estàndard per a la companyia per desenvolupar nous productes o millorar-los. Tant que fins i tot tenen un laboratori sobre rodes, a dins d’una furgoneta.

Jens Riegelsberger, de Google, durant la ponència al 4YFN

Jens Riegelsberger, de Google, durant la ponència al 4YFN

La innovació no apareix a l'oficina

Tal com apunta Riegelsberger, la innovació apareix després de molts errors i no a l’oficina, sinó “al carrer, amb els usuaris o consumidors, amb converses profundes i en viatges”. Una filosofia d’empresa que Google vol transmetre des del primer dia a tots els seus empleats. És el seu ADN. 

Riegelsberger: "La innovació no apareix a l'oficina, sinó al carrer, amb els usuaris, amb converses profundes i en viatges"

Una de les iniciatives que porten a terme és convidar a usuaris de Google a sessions de mig dia a les oficines on expliquen als seus enginyers aspectes que consideren de les seves aplicacions. “Al final del dia no et podries creure la d’idees que sorgeixen  i el canvi de mentalitat que provoca en els treballadors”, destaca.

Tot canvia, la tecnologia avança molt ràpidament, però per a Google el que sempre s’ha de mantenir constant és aquesta cultura que posa l’enfocament en l’usuari. Tal com deia el consultor i professor de negocis Peter Drucker, “la cultura es menja l’estratègia per esmorzar”.

Més informació
Busca-ho a Google
Recorre Mercabarna amb Google Maps
Google Maps compleix 10 anys
Avui et destaquem
El més llegit